حجت الاسلام خاموشی گفت: تشکل‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه بسیار مهمی دارند و می توانند محور استقلال جمهوری اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، چهل سال بعدی انقلاب را ترسیم کردند و توصیه‌هایی نیز دارند؛ وظیفه اصلی تشکل‌های شاخص گوش به فرمان ولی بودن برای رسیدن به اهداف ترسیم شده است.

وی با اشاره به توصیه علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نخبگان باید به تشکل‌های شاخص فرهنگی مردم نهاد ورود کنند و این تشکل‌ها باید نخبه‌پروری را در دستور کار خودشان قرار دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز دانشگاه‌های کشور برای رسیدن به اهداف بلندی که بتواند ما را مستغنی اقتصادی کند، تلاش زیادی دارند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه این راه طی شده (علم و فناوری) با همه اهمیتش، آغاز بوده است، افزود: یعنی توقع ولی فقیه زمان این است که جوانان بشتابند و حرکت کنند؛ این معنای جهاد است.

وی تاکید کرد: تشکل‌های شاخص فرهنگی مردم نهاد می‌خواهند بگویند که ما با پرچم اهل بیت (ع) و ولایت زبانزد عام و خاص در معنویت هستیم، بنابراین این تشکل‌ها ابتدا باید خودشان دارای معنویت و اخلاق باشند و ثانیاً مروج این معنا باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در تشکل‌های شاخص توقعم فرهنگ‌سازی اقتصاد درون‌زاست؛ تشکل‌های شاخص وظیفه‌شان این است در حوزه اقتصاد، کم هزینه و چابک باشند و نسل جوان را به تولید تشویق کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه تشکل‌های شاخص فرهنگی مردم نهاد پرچم‌دار مبارزه با فساد هستند، گفت: این تشکل‌های شاخص می‌توانند محور استقلال جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های شاخص فرهنگی مردم نهاد می‌توانند در بحث سبک زندگی، الگوی مناسبی از این سبک را به نسل جدید ارائه دهند، در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه بسیار مهمی دارند بویژه تشکل‌های شاخص مردم نهاد که در جهت‌دهی و ریل‌گذاری محوری هستند.