قزوین- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت‌ها و شرایط ویروس کرونا، برنامه‌های روز جهانی قدس در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامحسین شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره ویژه برنامه‌های روز قدس در استان اظهار کرد: روز جهانی قدس میراث گرانبها معمار کبیر انقلاب است که طی ۴۲ سال گذشته هرساله به صورت راهپیمایی کاملاً گسترده برگزار می‌شد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: راهپیمایی گسترده مردم در روز قدس بیانگر دستاوردهای مسلمانان از جمله جهانی شدن مسئله فلسطین، اعلام نفرت جهانی فتنه و بیان حقوق بشر، بیداری ملت نسبت به توطئه آمریکا و صهیونیسم، شکست ابهت رژیم اسرائیل، بجا آوردن شرع انسانی است.


وی افزود: طبق آورده‌های دینی و روایات همدردی با مردم مظلوم یک وظیفه الهی و انسانی است که اگر انسان به دادخواهی و فریادخواهی مظلومان پاسخ ندهد دین مسلمانی را بجا نیاورده است.


این مسئول ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت به سبب حفظ سلامت مردم امکان برگزاری راهپیمایی وجود ندارد و تمام برنامه‌های این روز در قالب فعالیت فرهنگی و فضا مجازی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی ما در فضا گسترده مجازی و با شعار " آزادی قدس نزدیک است" مطرح و هشتک‌گزاری می‌شود.


شهسواری بیان کرد: با توجه به دغدغه مردم در خصوص برگزاری مراسم روز قدس باید گفت که تمام تصمیمات گرفته شده در خصوص این روز بنا بر مصلحت کشور، نظام و مردم است اما عدم برگزاری راهپیمایی مبنی بر سکوت ما علیه کشورهای خائن عربی و رژیم اشغالگر قدس نیست.


وی تصریح کرد: اینکه کشورهای عربی با بی شرمی روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل را علنی اعلام کردند باید بدانند که همبستگی، انسجام، حمایت از آرمان‌خواهی و آزادی قدس شریفه همچنان برای ما حائز اهمیت بوده چنانچه که طی سنوات قبل با حضور پرشور مردم در راهپیمایی و امروز به روش دیگر انجام می‌شود.


این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر برای حفظ سلامت مردم هیچ‌گونه مراسم میدانی راهپیمایی حتی به صورت خودرویی و موتوری در سطح استان و کشور برگزار نمی‌شود.


وی گفت: برنامه‌های فرهنگی متعدد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، مساجد و رسانه‌های در قالب فضاسازی شهری، فضاسازی مساجد و برگزاری مسابقات فرهنگی جایگزین راهپیمای روز قدس می‌شود.


شهسواری بیان کرد: ویژه‌ترین برنامه ما برای روز قدس برافراشتن پرچم فلسطین در خیابان فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر اسرائیل است که در طیف گسترده فضا مجازی و رسانه‌های تبلیغی و تحریری، ملی و مطبوعاتی منعکس می‌شود.


وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری پویش‌های متعدد در قالب عکس نوشته، دلنوشته، مسابقات فرهنگی، عکاسی و هشتگ‌گزاری شعار محوری روز قدس است که این پویش‌ها ویژه در شبکه شاد با همکاری آموزش و پرورش منعکس می‌شود.