سفارت روسیه در آمریکا تصریح کرد: حضور نظامی واشنگتن در سوریه غیرقانونی است؛ بنابراین، این کشور حق انتقاد از اقدامات قانونی مسکو که به دعوت دولت سوریه انجام می‌دهد را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «تاس»، سفارت روسیه در آمریکا با انتشار بیانیه ای از عملیات های غیرقانونی واشنگتن در سوریه به شدت انتقاد کرد.

سفارت روسیه در این بیانیه با تأکید بر اینکه حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است، اعلام کرد که واشنگتن حق انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه را که به صورت قانونی و به دعوت مقام‌های رسمی دمشق در حال انجام است را ندارد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در آمریکا آمده است: می خواهیم به شما یادآوری کنیم که در درجه اول، حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است؛ بنابراین، ایالات متحده به هیچ عنوان حق انتقاد از اقدامات قانونی نیروهای مسلح روسیه که به دعوت دولت سوریه عملیات انجام می‌دهند را ندارند.

بیانیه مذکور در واکنش به گزارش پیشین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر شده است که اعلام کرده بود معتقد است اقدامات ارتش روسیه در شمال شرقی سوریه نقض سازوکار رفع تنش است!

در گزارش منتشره از سوی «آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا» (DIA) در این باره ادعا شده بود که تخلفات روسیه شامل افزودن یک ماشین گشت زنی و عدم ارائه اطلاع رسانی مناسب درباره حمل و نقل نیروهای نظامی و هواپیماهای جنگ از روسیه به سوریه است.

طبق اعلام آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، روسیه در تلاش است تا آمریکا را مجبور به تَرک قسمت‌های شمال شرقی سوریه کند.

گزارش ادعایی اشغالگران آمریکایی در حالی است که روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی و بر اساس قوانین بین المللی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه به منظور مبارزه با تروریست های مورد حمایت محور غربی- عبری- عربی وارد سوریه شد.