بوشهر - ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ارتباط تصویری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون اداری، مالی و پشتیبانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح این دانشکده اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

محمدتقی نظرپور اضافه کرد: ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس همزمان با ۱۲۲ طرح در دیگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز اظهار داشت: ۲۷ کلاس و ۱۷ فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس وجود دارد.

عبدالمجید مصلح ادامه داد: این دانشکده از تجمیع رشته‌های ریاضی و آمار از دانشکده علوم پایه و رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق از دانشکده مهندسی راه اندازی شده است و راه‌اندازی رشته‌های هوش مصنوعی و علوم داده در دستور کار دانشکده قرار دارد.

وی افزود: دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده برای نخستین بار در کشور و با هدف فعالیت علمی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و علوم داده به عنوان یک روند جهانی طراحی و عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس خاطرنشان کرد: ایجاد ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده این دانشگاه از سال ۱۳۸۷ به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز و برای ساخت آن ۴۷۱ میلیارد ریال هزینه شد.