سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که رگبار و رعد و برق و همچنین بارش شدید باران در انتظار شهرهای استان سمنان است و مسئولان درباره آبگرفتگی معابر و سیل هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز آدینه نشان از ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب به استان سمنان می‌دهد. سامانه‌ای که به خصوص از عصر امروز بارش باران و کاهش محسوس دما را در برخی نقاط استان به همراه خواهد داشت و از فردا اقصی نقاط استان را در بر می‌گیرد.

پیش‌بینی هواشناسی برای صبح آدینه در مرکز استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و کاهش محسوس دما است همچنین از فردا بارش باران و رعد و برق را در مرکز استان خواهیم داشت و این وضعیت دست کم تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

از امشب به مدت حداقل دو روز شاهد بارش و رگبار پراکنده در بسیاری نقاط استان به خصوص نوار شمالی، خواهیم بود. استان سمنان از امروز شاهد ورود سامانه کم فشار، رگبار و باران است که به خصوص از بعد از ظهر مناطق غربی استان را تحت تأثیر قرار داده و به مرور به سمت شرق خواهد آمد.

دمای هوا همزمان با صبح آدینه در سمنان ۲۰ درجه بالای صفر و آسمان ابری است، از امشب بر میزان ابرها افزوده و از فردا صبح نیز بارش شدید باران را در مرکز دیار قومس شاهد خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر است.

در شاهرود آسمان فعلاً آفتابی است اما از امشب بر میزان ابرها افزوده و از فردا صبح بارش باران و رگبار را شاهد خواهیم بود از سوی دیگر باید گفت بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای امروز ۲۵ و ۱۵ درجه بالای صفر گزارش شده است.

دامغانی‌ها هم آسمانی نیمه ابری را تجربه می‌کنند، هم اکنون دمای هوا ۲۱ درجه بالای صفر است و جو پایداری در دیار صد دروازه حاکم است اما باید دانست که این آرامش قبل از باران و رگبار شدید است که از فردا بر دامغان حاکم می‌شود.

شرایط برای میامی مشابه شاهرود است آسمان نیمه ابری است و دماسنج‌ها عدد ۲۰ را نشان می‌دهد باید گفت سامانه کم فشار بارشی از فردا به این شهرستان می‌رسد و بارش باران را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر در نوار شمال غربی استان مانند مهدی‌شهر، شهمیرزاد و آرادان و… نیز بارش باران از امشب آغاز می‌شود.

در مجموع باید گفت آغاز هفته آتی برای مردم استان سمنان دوباره یادآور خاطرات هفته گذشته و بارش‌های شدید و وقوع سیل خواهد بود در کنار بارش در شهرستان‌های دامغان و شاهرود و بخش‌هایی از مهدی‌شهر وزش باد شدید را نیز شاهد خواهیم بود.

هفته گذشته بارش شدید باران به بسیاری از روستاها در میامی، دامغان و گرمسار و… خسارت وارد کرد.