اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی ضرورت مهمی است و بسیج سازندگی در این مسئله مأموریت بزرگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح شنبه به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احیای فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی یکی از مهمترین دستاوردهای مکتب حضرت امام (ره) است و امروز حاصل این فرهنگ ارزشمند آثار و برکات بسیار فراوانی برای کشور داشته و پیروزی‌ها و پیشرفت‌های بزرگی را رقم زده است.

وی افزود: تقویت فرهنگ ایثار و جهاد در همه عرصه‌ها باید به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه با هوشمندی‌های مقام معظم رهبری در تشکیل سازمان خدوم و مجاهد بسیج سازندگی این اتفاق افتاد و این سازمان در این سال‌ها در بسیاری از عرصه‌ها خوش درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیج سازندگی فرصت‌های بی نظیری هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ساختاری در کشور ایجاد کرد که از همان ابتدا تجربه‌های بسیار موفقی در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشت و در این سال‌ها به شکوفایی بزرگی رسید.

دری نجف آبادی تاکید کرد: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف و شکوفایی توانمندی‌ها و استعدادهای آنها، ساماندهی حضور جوانان در عرصه‌های سازندگی و کمک به ایجاد اشتغال کشور سه مأموریت کلان بسیج سازندگی است که خوشبختانه علاوه بر اینکه در این سه رسالت مهم خوش درخشیده است توانسته اقدامات گسترده دیگری نیز انجام دهد و در این راستا جهادگران بسیجی با حضور خود در میدان‌های خدمت رسانی مشکلات و تهدیدات مختلفی را رفع کرده‌اند.

گسترش تفکر جهادی برای پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است

وی تصریح کرد: فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی در گام دوم انقلاب برای رسیدن به پیشرفت‌های همه جانبه یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود و بسیج سازندگی در این مسئله مأموریت بزرگی دارد که باید این تفکر ارزشمند را فراگیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضور جهادگران بسیجی با اعتقاد قلبی و ایمانی راسخ در صحنه‌های خدمت رسانی همواره منشأ خدمات و برکات بسیار فراوانی بوده و موجب اثرگذاری اقدامات آنها شده است و پیشگامی جهادگران بسیجی استان مرکزی در صحنه‌های خدمت رسانی در بسیاری از مناطق کشور از جمله سیستان و بلوچستان و سی سخت بسیار قابل تقدیر است.

گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی سرمایه بزرگ کشور هستند

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی سرمایه بزرگ کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند کشور را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند، عنوان کرد: استان مرکزی همانگونه که در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده در حوزه خدمت رسانی به مردم هم پیشگام بوده و خوشبختانه امروز بسیج سازندگی دارای یک جایگاه مردمی و ارزشمند است و مردم به آن افتخار می‌کنند.

وی با گرامیداشت روز هفدهم اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی و قدردانی از جهادگران، بسیجیان و مسئولین جهادی تاکید کرد: برگزاری اردوهای جهادی فرصت بسیار خوبی هم برای خدمت به مردم و هم تربیت و آموزش ایجاد کرده است که جوانان می‌توانند با شرکت در این اردوها درس‌های بسیاری بیاموزند.