بوشهر- دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: میزان ورودی بیمار به بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کشور ۴ موج بیماری کرونا داشتیم که موج آخر آن روند نزولی گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سال گذشته موج اصلی کرونا در استان بوشهر، از عید فطر استارت خورد و اوج آن نیز خرداد بود پس باید از هم‌اکنون به فکر اقدامات پیشگیرانه باشیم.

وی از روند نزولی موج چهارم بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و افزود: این شرایط استان نشان از همکاری خوب اصناف، ادارات، تبلیغات و فرهنگ‌سازی دارد.

کشمیری اضافه کرد: از هفته گذشته میزان ورودی بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۰ درصد و میزان مرگ‌ومیرها نیز کاهش چشمگیری داشته است که امیدواریم در هفته‌های آینده میزان ابتلاء و فوتی بیش از این کاهش یابد.

وی بیان داشت: دفن متوفیان کرونایی، باید در عمق ۲ متر و ۲۰۰ سانتی‌متری با رعایت پروتکل‌ها و دور از محیط مسکونی انجام گیرد، پس دفن آن‌ها در بقاع متبرکه در شهر بوشهر و بهشت صادق که نزدیک محیط عمومی و مسکونی است ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تا دو روز قبل واکسیناسیون ۱۷ هزار و ۳۰ نفر در دو شیفت انجام‌گرفته است.

عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: ۲۱۸ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی در استان بوشهر انجام‌گرفته و ۱۸ هزار و ۴۳۳ مورد نیز تشکیل پرونده شده که منجر به هزار و ۶۰۹ مورد پلمپ شده است.