زنجان-معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۶۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در استان زنجان واکسینه شدند و ۴۰ درصد باقی مانده است.

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در استان زنجان واکسن کرونا در تمام مراکز و پایگاه‌های سلامت تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت فقط در مراکز تجمعی تزریق شده و در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تزریق شود، اظهار کرد: در استان تزریق واکسن براساس برنامه ریزی انجام خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تزریق واکسن بلافاصله ایمنی ایجاد نمی‌کند و مردم باید همچنان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

صائینی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهرماه حضوری برگزار می‌شود، تاکید کرد: باید سطح ایمنی معلمان و اساتید دانشگاه افزایش یابد تا با موج پنجم کرونا مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۶۰ درصد زنجانی‌ها از این رنج سنی واکسینه شدند و ۴۰ درصد باقی مانده در سامانه سلامت اقدام به واکسینه بکنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با اعلام وزارت خانه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال هم در استان انجام خواهد شد.

صائینی با بیان اینکه مراکز تجمیعی به تعداد ۳۰ مورد در استان راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: از این تعداد دو مرکز در شهر زنجان راه اندازی شده و ما بقی هم به ترتیب عملیاتی می‌شود.