فومن- معاون فرماندار فومن با اشاره به حادثه خیز بودن این شهرستان، گفت: آموزش مداوم برای مقابله با بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین علیزاده عصر دوشنبه جلسه مدیریت بحران شهرستان فومن اظهار کرد: سنجش میزان آمادگی ادارات شهرستان فومن در برابر بلایای طبیعی به ویژه سیل، آتش سوزی و زلزله دلیل برگزاری این جلسه است.

وی با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان فومن حادثه خیز است، بر لزوم آمادگی برای این بحران‌های طبیعی تأکید کرد و افزود: مدیریت بحران، چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را در رابطه با وقوع بحران‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده تاکید کرد: استانداردهای لازم در حوزه‌های مختلف به ویژه عمرانی و ساختمان سازی باید رعایت شود و در این زمینه علی رغم کاستی‌ها، باید آمادگی خود را حفظ کرد.

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه ارائه آموزش مداوم به واحدها و افراد مختلف حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید در حین وقوع حوادث، اقدامات و توانمندی‌ها را به طور هماهنگ و بر اساس برنامه‌های قبلی انجام داد و سپس در بخش بازسازی، از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در این حوزه اقدام کرد.

وی به وجود کاستی‌ها در مراحل چهارگانه اشاره کرد و افزود: آگاهی در برابر بحران و انجام پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های قبلی در این رابطه و حفظ انفال به ویژه اراضی مختلف و جنگل‌ها مؤثر خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر فومن در ادامه با اشاره به اقدامات ضروری مرتبط با این مانور، اظهار کرد، با مساعدت و درایت مسئولین، سوله انباری به مساحت ۲۵۰ متر مربع به منظور انبار اقلام امدادی شامل ۱۶ مورد اقلام زیستی در ۲۹ اردیبهشت با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد.