شیراز – مدیر عامل هلال احمر فارس گفت: تعداد۴ هزار و ۷۶۰ سبد غذایی به ارزش ۱۰ هزار و ۶۵۵ میلیون ریال با اجرای طرح همای رحمت بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در فارس توزیع شد.

حسین درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افتتاح ۹۰ خانه هلال در مناطق روستایی همزمان با سراسر کشور در هفته هلال احمر امسال اظهار داشت: خانه‌های هلال روستایی با هدف آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آئین افتتاح خانه‌های هلال همزمان به صورت کشوری و با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور از طریق وب کنفرانس انجام شد، بیان کرد: با افتتاح نودمین خانه هلال روستایی در فارس مجموع خانه‌های هلال در این استان به ۳۴۳ واحد رسید.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر عضو امداد و نجاتگر درجه بندی شده جمعیت هلال احمر در استان هستند که در هزار و ۵۶۶ عملیات در سال گذشته سوانح و حوادث به هم استانی‌ها خدمات ارائه داده‌اند.

وی بیان کرد: در سال گذشته شاهد نجات و امداد رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر این استان به ۶۲۳ نفر در حوادث و اسکان اضطراری دو هزار و ۲۳۲ نفر در فارس شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس تقویت و تجهیز عرصه‌های امداد و نجات را از مهمترین اهداف این سازمان دانست و گفت: برای تسکین آلام دردمندان، خدمات رسانی به حادثه دیدگان توسط یک فروند بالگرد و ۲۵۶ خودروی امدادی و ترابری سبک و سنگین در فارس انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فارس دارای ۱۶ شهید والامقام امدادگر می‌باشد، تصریح کرد: وجود ۲۶ پایگاه امداد و نجات کوهستان ،۲۹ انبار پشتیبانی عملیات در ۲۷ شعبه جمعیت هلال احمر در سراسر فارس گواه خدمات بشر دوستانه این نهاد کاملاً مستقل و مردمی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از عضویت ۱۲ هزار و سیزده عضو جوان در این جمعیت نیز سخن به میان آورد و گفت: اشتیاق نیروهای جوان برای عضویت در این نهاد خدمات رسان مثال زدنی است.

دوریشی همچنین به حضور مستمر بیش از چهار هزار داوطلب فعال در گروه‌های چهارگانه مشارکت، حمایت، هدایت و مهارت در این استان اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال و در طرح ملی همای رحمت، تعداد ۴ هزار و ۷۶۰ سبد غذایی به ارزش ۱۰ هزار و ۶۵۵ میلیون ریال بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد که ۱۳۵۰ بسته دیگر در این هفته بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۶ کانون متشکل از جوانان هلال، دانشجویی، طلاب و روستایی نیز در فارس خدمات عام المنفعه به مردم ارائه می‌دهند.