گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون هشت هزار و ۳۳۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به زوج های جوان فاقد زمین در روستاهای گلستان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بنیاد مسکن گلستان از زوج های جوان، مستاجران و فاقدان زمین برای ساخت مسکن در روستاها حمایت می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: این کار در راستای ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده که بنیاد نسبت به تملک اراضی ملی در محدوده روستاها اقدام می کند و بعد از تفکیک و آماده سازی، این اراضی به واجدان شرایط واگذار می شود.

وی گفت: در گلستان، تاکنون هشت هزار و ۳۳۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به متقاضیان واگذار شده است.

حسینی اضافه کرد: بیشترین آمار واگذاری مربوط به شهرستان های کلاله با سه هزار و ۳۱۰ قطعه، مراوه تپه با دو هزار و ۵۸۲ قطعه و گنبدکاووس با ۷۷۶ قطعه است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان توضیح داد: این شهرستان ها دارای بیشترین واحد مسکونی بی دوام روستایی بوده و مستاجر هم هستند و واگذاری این اراضی به نوسازی واحدهای مسکونی در این شهرستان ها کمک کرده است.

گفتنی است که در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر تا سقف ۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می شود.