کاشان - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: یک هزار و ۵۰ واحد صنفی کاشان تسهیلات کرونایی را دریافت کردند.

حسن رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کاشان و خسارت وارده بر اصناف در کاشان اظهار داشت: با توجه به تسهیلات ارائه شده توسط دولت برای اصناف آسیب پذیر از کرونا یک هزار و ۵۰ واحد صنفی کاشان تسهیلات کرونایی را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به متقاضیان اعطا شد، ابراز داشت: در شهرستان کاشان بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی داشتیم که بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

حفظ اشتغال برای ۳۴۰۰ نفر در کاشان با پرداخت تسهیلات کرونایی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با پرداخت این تسهیلات برای سه هزار و ۴۰۰ نفر حفظ اشتغال شد، تصریح کرد: کاشان با پرداخت حدود ۷۳ درصدی تسهیلات کرونایی به متقاضیان رتبه نخست را از این جهت در سطح کشور دارا است.

وی با اشاره به اینکه از بانک‌های عامل خواسته‌ایم که پرداخت تسهیلات به دور از بوروکراسی‌های اداری موجود در پرداخت تسهیلات بوده و به راحتی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک‌های عامل همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند و با تکمیل مدارک توسط متقاضی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در یک فرصت دو هفته‌ای تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کردند.

بهره مندی ۲۵۰۰ نفر از بیمه بیکاری کرونایی در کاشان

رمضانی همچنین از بهره مندی دو هزار و ۵۰۰ نفر در کاشان از بیمه بیکاری کرونایی خبر داد و ادامه داد: بیمه بیکاری کرونایی با بیمه بیکاری تأمین اجتماعی متفاوت است و بودجه لازم برای پرداخت بیمه بیکاری کرونایی توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افراد دریافت کننده بیمه بیکاری کرونایی مربوط به فعالین در حوزه اصناف بودند، افزود: با طراحی سامانه مربوط به بیمه بیکاری کرونایی سعی شد که تردد متقاضیان به کمترین حد ممکن برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بخش صنعت کاشان شاهد بیشترین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم، گفت: به گفته کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کارخانجات و واحدهای صنعتی حدود ۹۲ درصد بود.

وی با بیان اینکه برای حفظ تندرستی و سلامت کارگران سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران تا دو برابر افزایش یافت، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری صاحبان صنایع شاهد کمترین شیوع ویروس کرونا در محیط‌های صنعتی و تولیدی را شاهد بودیم.