ساری- معاون میراث فرهنگی مازندران درباره تخریب پل سنگی ثبت ملی شده شهر رینه آمل گفت: براثر عوامل طبیعی بخش بالای جان پناهی پل تخریب شده و از نظر ساختاری آسیب جدی محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون مرمت و حفاظت پل سنگی قلط در رینه آمل برعهده مالک اثر است، افزود: این پل تاریخی در تملک اداره راه و شهرسازی است و طبق ماده ۱۳ قانون حفاظت از ابنیه تاریخی کشور مصوب سال ۱۳۹۸ و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم کشور دستگاه‌های اجرایی مالک و متولی وظیفه حفاظت از آثار را برعهده دارند.

وی افزود: هزینه‌های مربوط به پژوهش و حفاظت درست آثار نیز باید از اعتبارات همان دستگاه‌های اجرایی مالک و متولی تأمین شود.

ایزدی با بیان این مطلب که این اداره کل، نظارت و هدایت هرگونه پروژه مرمتی و حفاظتی بر آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی را برعهده دارد تصریح کرد: عمده آسیب‌های این اثر تاریخی ناشی از عوامل طبیعی بوده که موجب تخریب بخش بالایی جان‌پناه پل شده است که از نظر ساختار سازه‌ای آسیب جدی محسوب نمی‌شود.

ایزدی گفت: پل سنگی قلط شهر رینه شهرستان آمل از آثار به‌جای‌مانده دوران پهلوی اول است که در سال ۱۳۹۸ با شماره ۳۲۷۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.