مدیر تالار هنر با اعلام اینکه فعالیت‌های این تالار مختص تئاتر کودک و نوجوان از اوایل خرداد از سرگرفته می‌شود تصریح کرد که تعطیلی‌های اخیر کرونایی برنامه‌ریزی‌های تالار هنر را به هم زد.

حسین مؤذن مدیر تالار هنر درباره وضعیت از سرگیری فعالیت‌های این سالن تئاتری که مختص تئاتر کودک و نوجوان است، به خبرنگار مهر گفت: قبل از تعطیلی‌های اخیر کرونایی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجراهای تالار هنر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده و قرار بر این بود که اولین اجرای این سالن تئاتری که نمایش «تراژدی زمین و دلقک‌ها» به کارگردانی جمال رنجبرزاده بود، از اول تا ۲۵ اردیبهشت روی صحنه برود.

وی تصریح کرد: متأسفانه تعطیلی‌های اخیر کرونایی برنامه‌ریزی تالار هنر را به هم زد.

مؤذن در ادامه سخنان خود توضیح داد: با کارگردان نمایش «تراژدی زمین و دلقک‌ها» صحبت کردیم که بعد از یک ماه تأخیر به دلیل تعطیلات کرونایی از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد نمایش خود را روی صحنه ببرد. همچنین با کارگردانی هم که در نوبت بعدی اجرا قرار داشت و قرار بود نمایش خود را از ۲۵ اردیبهشت روی صحنه ببرم صحبت کردیم که اعلام کرد به دلیل تأخیر پیش آمده شاید از اجرای نمایش خود انصراف دهد.

مدیر تالار هنر در خصوص حساسیت دوچندانی که برای حضور مخاطبان تئاترهای کودک و نوجوان یعنی خانواده‌ها و کودکان شان در تالار هنر در شرایط کرونایی موجود وجود دارد، تأکید کرد: روند بازگشت اعتماد مخاطبان به ویژه مخاطبان تئاترهای کودک و نوجوان برای حضور در تالار هنر سخت‌تر از گذشته خواهد بود و یکی از مشکلاتی که پیش روی ما قرار دارد این است. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای اعتمادسازی مخاطب هر کاری که از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در تالار هنر مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد تئاتر دیگر با تعطیلی‌های کرونایی مواجه نشود تا بتوان برنامه‌ریزی درست و منسجمی برای تالار هنر در نظر گرفت.

مؤذن درباره حمایت‌هایی که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی برای اجرای تئاترهای کودک و نوجوان در تالار هنر مدنظر قرار خواهد گرفت، یادآور شد: شرایطی که پیش از این اداره کل هنرهای نمایشی برای حمایت از گروه‌های تئاتری در نظر گرفته بود مبنی بر حمایت ۵۰ درصدی ظرفیت سالن و همچنان افزایش میزان مبلغ کمک هزینه‌ها، همچنان به قوت خود باقی است اما قاعدتاً نه اداره کل هنرهای نمایشی توانایی حمایت ۱۰۰ درصدی از یک تولید نمایشی را دارد و نه خود کارگردان و گروه توان تأمین کلیه هزینه‌ها را به صورت شخصی دارند.