یزدـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از جمعیت سنی بالای ۸۰ سال در استان یزد در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند.

محمدرضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با آغاز واکسیناسیون در استان یزد، تاکنون ۳۲ هزار و ۲۷۳ دوز واکسن کرونا در مرحله اول و ۷ هزار و ۳۶۱ دوز واکسن در مرحله دوم به گروه های هدف تزریق شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی در استان یزد افزود: بر اساس سامانه سیب، جمعیت بالای ۸۰ سال در استان یزد، ۱۷ هزار نفر است که تاکنون ۹ هزار و ۹۰۹ نفر از این جمعیت در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: همچنین واکسیناسیون جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال در روستاهای استان یزد آغاز شده و مشخصات این افراد در شبکه بهداشت وجود دارد و به تدریج با این افراد تماس گرفته و یا برای آنان پیامک فرستاده می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

دهقانی ادامه داد: واکسیناسیون جمعیت ۷۵ سال در مناطق شهری اطلاع رسانی می شود و اگر تاکنون گروه سالمندان ۸۰ سال به بالا پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نام کنند.