اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جریان‌های همرفتی بارشی در استان اصفهان همچنان فعال است و در ساعات بعد از ظهر می بارد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در هفته جاری عمده بارش‌ها را در نوار شرقی و شمالی استان اصفهان داشتیم، اظهار داشت: این بارش‌ها منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها شد.

وی با بیان اینکه عصر روز گذشته بارش‌ها بیشتر منطقه مرکزی، غرب و جنوب استان را در بر گرفت، ادامه داد: این بارندگی‌ها در نیک آباد، مورچه خورت، خمین، گلپایگان، فلاورجان، مبارکه، شهرضا و بخش‌های مرکزی تا شب گذشته ادامه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جریان‌های همرفتی بهاره در استان اصفهان به صورت عمودی فعالیت دارد، ادامه داد: منشأ این بارش‌ها داخلی است و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ابرها فعال و بارش‌های ناگهانی را داریم.

مدیریت بحران همچنان در حالت آماده باش است

وی با بیان اینکه تصیه‌های لازم به بخش‌های مختلف برای پیشگیری از حوادث ارائه شده است، افزود: اعضای مدیریت بحران در استان اصفهان همچنان در حال آماده باش هستند چرا که ماهیت این بارش‌ها رگباری و همراه با تگرگ و رعد و برق است.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی تاکنون به صورت میانگین ۱۲۵ میلیمتر بارش داشته‌ایم، گفت: این میزان نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد کاهش داشته است.