بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از آسیب ۴۷ روستا در زلزله بامداد امروز خبر داد و گفت: ۱۹۰ واحد دامداری و بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در گرمه و جاجرم آسیب دیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هوایی شب دو شنبه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه اترک خراسان شمالی به تشریح آخرین وضعیت زلزله جاجرم پرداخت و اظهار کرد: در زلزله‌ها و پس لرزه‌های بامداد امروز ۴۷ روستا تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب دیدند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه زلزله در ۳۱ روستا در شهرستان جاجرم و ۱۶ روستا در شهرستان گرمه آسیب برجای گذاشت، بیان کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند که ۱۲۱ واحد در این شهرستان‌ها کاملاً تخریب شدند.

وی افزود: منازل روستایی که در گذشته مقاوم سازی و بر اساس اصول مهندسی ساخته شدند در این زلزله‌ها آسیب ندیدند.

هوایی با اشاره به تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۵۰ واحد دامداری در شهرستان جاجرم و ۴۰ واحد در گرمه، از تلف شدن ۷ دام سبک و یک دام سنگین بر اثر ریزش دیوار در این زلزله‌ها خبر داد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه در این زلزله‌ها راه‌های ارتباطی استان آسیب ندیدند، تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های آب و برق شهرستان‌ها خسارت وارد شد.

تأمین نان مورد نیاز مردم با برقراری نانوایی‌های سیار، برقراری امنیت مناطق به کمک نیروها ناجا، سپاه و بسیج، استقرار شرکت‌های بیمه و پرداخت خسارت‌ها، تشکیل و استقرار ستاد بازسازی مناطق زلزله زده دو شهرستان گرمه و جاجرم در بخش شوقان، استقرار بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات در منطقه و کمک برای حل مشکل ضامن متقاضیان از دیگر تأکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این گفتگو بود.