سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: طبق دستورالعمل جدید، ساعات کار ادارات استان از ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۳ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بستر فضای مجازی، درباره تغییر ساعات کار ادارات بیان کرد: به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه ارسالی وزیر نیرو، موضوع تغییر ساعت کار ادارات در فصل گرما و با توجه به درخواست شرکت توزیع برق استان مبنی بر ضرورت مدیریت مؤثر پیک بار مصرف برق و نظر به لزوم تأمین برق مطمئن و پایدار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از قطع برق چاه‌های آب شرب و هماهنگی صورت گرفته با ستاد استانی مقابله با کرونا،

وی افزود: ساعت کار اداری دستگاه اجرایی استان از تاریخ یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۲:۰۰ تعیین می‌شود. بدیهی است ساعت کار بانک‌ها و مراکز خدماتی و درمانی و اورژانس، تابع شرایط خاص خود هستند.

معاون استاندار سمنان گفت: توجه به بخشنامه‌های ارسالی در خصوص مدیریت مصرف انرژی مورد تاکید و مقتضی است ضمن صرفه‌جویی در طول روز، در ساعت پایانی وقت اداری و تعطیلات، تمام تأسیسات سرمایشی از مدار خارج شود.

منصوری بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای مفاد بخشنامه فوق و مدیریت ساعت کاری کارکنان با توجه به امکان بهره برداری از دور کاری در اجرای وظایف با رعایت ملاحظات قانونی، بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاه اجرایی است.