مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین مدنی افزود: بنیاد برکت در سال جدید به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» ایجاد ۲۷۰ هزار شغل جدید را با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی و مشارکت ۱۰ بانک و مؤسسه مالی هدف‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد در سال گذشته ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و ۱۳۰ طرح بنگاه‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا کرده و در حال حاضر نیز یک‌هزار پروژه عمرانی دیگر را در دست اجرا دارد.

مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برای اجرای این تعداد طرح اشتغال‌زایی و عمرانی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی از گسترش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد برکت در سال جدید خبر داد و گفت: ایجاد ۲۷۰ هزار شغل در سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» در دستور کار است. به همین منظور، امروز تفاهم‌نامه همکاری با ۱۰ بانک و مؤسسه مالی به امضا رسید.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، امسال ۱۲ هزار روستا و ۳۵۰ شهرستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار خواهند داشت.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خرد و خانگی تصریح کرد: فرآیند ایجاد هر شغل برکت ۶ ماه زمان می‌برد و حتی پس از دریافت تسهیلات و راه‌اندازی اشتغال، مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت باز هم تا دو سال در کنار کارآفرین می‌مانند و با تأمین و تکمیل زنجیره تولید، سعی می‌کنند تا اشتغال ایجاد شده به ثبات برسد.

مدنی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر آوردن مردم به پای تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: بنیاد برکت اولین نهادی است که لبیک گفته و پویش «برکت همدلی» را برای تجمیع و به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی جهت اشتغال‌زایی در مناطق محروم راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به پویش «به روستا برمی‌گردم» به عنوان دیگر پویش این بنیاد عنوان کرد: هدف از آغاز این پویش ایجاد فرآیند مهاجرت معکوس و تأمین شغل برای حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ برای بازگشت به روستاهایشان است.

وی راه‌اندازی سامانه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: با کمک پلت‌فرم طراحی شده در بنیاد برکت، افراد می‌توانند شرایط کسب و کار آسیب‌دیده خود را ثبت نمایند. این داده‌ها بررسی و در نهایت، افراد واجد شرایط از طریق بنیاد به بانک‌های همکار برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: به دلیل وجود سیستم نظارتی و حضور مجریان و تسهیل‌گران در کنار صاحب شغل، معوقات تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان بنیاد برکت کم‌تر از یک درصد است و بانک‌ها و نهادهای مالی می‌توانند با خیال راحت منابع‌شان را در اختیار معرفی‌شدگان از سوی بنیاد برکت قرار دهند.