سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، درباره پیگیری اخذ اعتبارات برای مشکلات بهداشت و درمان دامغان گفت: پروژه بیمارستان دوم این شهرستان در کمیسیون ماده ۲۳ مطرح می‌شود.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی دامغان، تاکید کرد: در پی ابلاغ دستور عمل اجرایی کمیسیون ماده ۲۳ قانون بودجه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقدامات اجرایی خود برای پیگیری اخذ مجوز کمیسیون مربوط در مورد ردیف مشروط بودجه ساخت بیمارستان در شهرستان دامغان را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه یک روز پس از دریافت ابلاغ قانونی بودجه، مدیر بودجه دانشگاه به عنوان مسئول پیگیری کمیسیون ماده ۲۳ تعیین، تا مراحل مورد نیاز را پیگیری کند، افزود: در این راستا نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی فنی، درمان و توسعه بوده و جلسات اولیه برگزار شد و با توجه به نیاز به تهیه اطلاعات مورد نیاز فنی از جمله مکان‌یابی، توجیه طرح، پدافند غیرعامل و مسائل زیست محیطی و دیگر مستندات برای طرح در کمیسیون ماده ۲۳، طبق قانون تصمیم گرفته شد از شرکت‌های تخصصی مشاور در این زمینه استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: بلافاصله فراخوان قرارداد با مشاور انجام شد و با برگزاری تشریفات قانونی در مدت پنج روز کاری از زمان ابلاغ دستورالعمل اجرایی یکی از شرکت‌های صاحب صلاحیت لازم در این زمینه انتخاب و قرارداد به شرکت ابلاغ شده است علاوه بر اقدامات فوق، در حوزه درمان نیز پیش بینی تخت‌ها و بخش‌های مورد نیاز بیمارستان دوم انجام گردیده و ثبت درخواست در کمیسیون ماده ۲۰ آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی تجمع اعتراضی جمعی از مردم دامغان در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ که در خبرگزاری مهر استان سمنان با تیتر بیمارستان دوم دامغان رؤیای مردم شد / مسئولان زیر حرفشان زدند منتشر شد، همچنین اعتراض نسبت به کمبود بیمارستان در دامغان، نماینده این شهرستان در مجلس با عنوان شرایط بهداشت و درمان دامغان مناسب نیست جلسات متعددی در سطح استان و شهرستان دامغان برای رفع مشکلات درمانی این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری مهر استان سمنان چندی پیش گزارش گردهمایی جمعی از مردم دامغان در مقابل دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همچنین پوشش کامل جلسه مذاکرات مسئولان استانی و شهرستانی با تاکید بر رفع مشکلات درمانی و راهکارهای احداث بیمارستان دوم دامغان را نیز پوشش داد که از جمله آن می‌توان به راه اندازی بیمارستان رضایی دامغان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و همچنین اختصاص اعتبار برای بیمارستان دوم دامغان / مشکلات در کمیسیون ماده ۲۳ اشاره کرد.

حال باید دید که دغدغه مردم دامغان با توجه به قول مساعد و تلاش قابل تقدیر مجموعه علوم پزشکی سمنان تا چه زمانی رفع خواهد شد.