شهرضا _ فرماندار شهرضا گفت: روابط عمومی‌ها نقش‌های متفاوتی از اطلاع‌رسانی تا مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارند و مدیران نهادهای مختلف باید تقویت این جایگاه را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اسدی ظهر پنج شنبه در جلسه تقدیر از روابط عمومی‌های شهرستان شهرضا با بیان اینکه لازمه زندگی و دنیای امروز اطلاع رسانی است، اظهار داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا از فضای مجازی اطلاع‌رسانی های بسیار خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش آموزش از طریق فضای مجازی انجام شد افزود: ۳۰ هزار دانش آموز در شهرضا یادگیری آنها متوقف نشد ادامه پیدا کرد و همچنین دانشگاه‌ها اجازه ندادند تحصیل و آموزش دانشجویان متوقف شد.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها در فرمانداری انجام می‌شود و از طریق روابط عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی در زمان کرونا بسیار خوب انجام شد، اصحاب رسانه و کانال‌های خبری بسیار به کمک شهرستان در این دوران آمدند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش‌های متفاوتی از اطلاع‌رسانی تا مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی کرونا نقش ارتقای آگاهی‌های مردمی بسیار مهم است، اطلاع رسانی از موضوع سلامتی گرفته تا جهش تولید و ارتقای سواد رسانه می‌تواند از نقش‌های مؤثر روابط عمومی باشد.

روابط عمومی و ارتباط با مردم و رسانه‌ها یک علم و هنر است

اسدی با توجه به اینکه امروز فضای مجازی بهترین فرصت و بستر را برای نقش آفرینی روابط عمومی‌ها در راستای اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت‌های ادارات فراهم کرده است، گفت: در شرایط کنونی لازمه پیشرفت و عملکرد موفق روابط عمومی‌ها استفاده از تمامی ابزارهای ارتباطی به منظور جذب مخاطبان است، چرا که روابط عمومی و ارتباط با مردم و رسانه‌ها یک علم و هنر است و مدیران نیز باید تقویت جایگاه روابط عمومی را سر لوحه کار خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هر ۱۶ صدم ثانیه در دنیا یک اختراع اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: هنر روابط عمومی این است که از ابزار رسانه به نحو احسن استفاده کند و به روز باشد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر فعال بودن روابط عمومی‌ها در ادارات شهرستان شهرضا بیان کرد: روابط عمومی نباید به زدن بنر و پلاکارد ختم شود بلکه کار آنها فراتر از زدن بنر است، باید جایگاه روابط عمومی به مدیران گوشزد و اقدامات ادارات به منظور اطلاع مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شهرضا یک شهر فرهنگی است و از نظر تاریخ و پیشینه فرهنگی سرآمد شهرهای استان اصفهان است، اضافه کرد: همه ادارات باید از طریق کانال و سایت‌ها اطلاع‌رسانی لازم را برای مردم شهرستان انجام دهند.

اسدی با اشاره به اینکه شورای روابط عمومی در دستورکار فرمانداری است، خاطرنشان کرد: شهرضا دارای رسانه‌های محلی و خبرگزاری‌های قوی است که روابط عمومی‌ها باید از آنها استفاده کنند.