بجنورد- معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی با اشاره به تخریب دامداری‌ها در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: جهاد کشاورزی برای تامین سر پناه دام‌ها تاکنون ورود نداشته است.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری طی روزهای گذشته در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، برآوردهای میدانی از وضعیت خسارت‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیروهای جهادی انجام شده است.

معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی با اشاره به آمادگی نیروهای جهادی برای کمک رسانی به این مناطق در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، گفت: وقوع پس لرزه‌ها در منطقه باعث ایجاد رعب و وحشت بسیاری در میان خانواده‌ها به خصوص مادران و فرزندان شده است که حمایت روانی از سوی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر تسریع تخریب و آواربرداری از منازل آسیب دیده و ناایمن، افزود: غذای گرم، وسایل گرمایشی و سرمایشی و همچنین اسکان موقت از دیگر نیازهای مردم زلزله زده به خصوص در روستاهای شورک و قزل حصار است.

حجت الاسلام پاکدامن گفت: امدادرسانی و حمایت‌های زیرساختی در حوزه کشاورزی و دامداری از جمله کاستی‌های وضعیت فعلی در گرمه و جاجرم است.

معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی در انتها بیان داشت: جهاد کشاورزی از جمله نهادهای متولی در این حوزه بوده که تاکنون از نگاه مردم حضور مؤثری برای تأمین سر پناه دام‌ها نداشته است.