آمل-رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: سهم مردم این استان درسال ۱۴۰۰ برای بازسازی عتبات عالیات واماکن مقدسه درکشور عراق ونیز سوریه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن اصغری عصر پنجشنبه در همایش استانی مدیران موکب‌های اربعین مازندران به میزبانی شهرستان آمل با بیان اینکه مازندرانی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات ۱۵۰ میلیارد ریال متعهد شدند، افزود: این سهم بندی سالانه برای ادامه ساخت و سازها وبه سازی عتبات عالیات و اماکن مقدسه در کشور عراق ونیز سوریه از سوی ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات ایران مشخص و اعلام می‌شود.

وی به طرح‌هایی که توسط ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران در بازسازی این اماکن به طور مستقیم مسئولیت دارد، اشاره کرد وگفت، ادامه صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر امام علی (ع) در شهر نجف، ساخت صحن مطهر حضرت زینب (س) وترفیع گنبد امام حسین (ع) درکربلا و تکمیل بازسازی حرم مطهر امام جواد و امام عسگری (ع) درسامرا ونیز بازسازی بخشی از حرم حضرت زینب (س) درکشور سوریه به ستاد بازی عتبات و عالیات مازندران محول شده است.

کمک ۵۴ میلیارد ریالی مازنی‌ها سال ۹۹ در بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران یادآور شد، مردم استان سال گذشته با وجود شرایط کرونا در روند ساخت و بازسازی اماکن مقدسه در کشور عراق و سوریه حدود ۵۴ میلیارد ریال کمک و مشارکت کردند.

اصغری افزود: بر اساس ارزیابی‌های اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، مازندران سال گذشته در روند بازسازی عتبات و همچنین مشارکت مردم استان در این خصوص، جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

وی یادآور شد، در موضوع حضور موکب‌های مازندران در اربعین نیز، این استان با فعالیت حدود ۲۸ موکب در اربعین سال ۹۸ در نجف و عراق، یکی ازاستان های موفق بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در بخش دیگری همچنین به کمک حدود ۱۵۰ میلیارد ریال مردم متدین استان برای کمک به نیازمندان و آسیب دیده‌های کرونایی استان اشاره کرد و گفت: کمک‌هایی که امسال جمع آوری شده بود، با توجه به شیوع بیماری کرونا، به نیازمندان، خرید تبلت ونیز کمک تحصیلی دانش آموزان، بخش بهداشت و درمان و محرومیت زدایی در مناطق روستایی استان هزینه شد.