قزوین-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته ۷۷ خانواده زندانی از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده اند که این امر در استقلال معیشتی و کاهش نیاز آنها موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) محمد صیادی در نشست مشترک مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین بیان کرد: در راستای استقرار عدالت و افزایش اثربخشی به خانواده زندانی تعامل با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی همکاری داریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار ارائه خدمت به خانواده زندانیان، شرایط آنها را نیز به طور شایسته مورد توجه قرار دهیم تا بستر رفع مشکلات و ارتقا زمینه زندگی آنها فراهم شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی سال ۱۳۹۹ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به هزار و۳۶۸ خانواده زندانی خدمت ارائه کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۷ خانواده زندانی از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شده‌اند که این امر در استقلال معیشتی و کاهش نیاز آنها به کمک دیگران بسیار مؤثر است.

صیادی اضافه کرد: ۶ مورد کاریابی، ۲۵۲ مورد وام‌های کارگشایی، ۴۱ مورد تسهیلات ودیعه مسکن، ۲۳ کمک هزینه تعمیرات مسکن، تأمین ۳۶ لوازم منزل و پرداخت ۲۶۷ کمک اجاره مسکن از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ دانش آموز و ۹ دانشجو از خدمت کمک شهریه و سایر خدمات تحصیلی و فرهنگی بهره مند شده‌اند و با تأمین ۲۴۰ تبلت و گوشی هوشمند، این دانش آموزان در کلاس‌های مجازی حاضر شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه ۱۲۰ مشاوره، پرداخت ۲۷ مورد کمک هزنیه درمان و ارائه هشت مورد کمک جهیزیه از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف خانواده زندانیان است.

وی یادآورشد: هدف و نیت ما از این همکاری رسیدن به خدمات اثربخش است چراکه تلاش می‌کنیم تا اجرای قانون برای یک نفر موجب آسیب‌های دیگر در جامعه نشود.