عضو شورای شهر تهران از کمیته نامگذاری شورا تقاضا کرد به پاس خدمات اکبر ترکان در کشور و نیز حوزه مدیریتی شهر تهران نسبت به شناسایی معبری اصلی و در خور شأن و منزلت وی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تبریک سالگرد حماسه دوم خرداد و سالروز نوسازی سیاسی و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر طی تذکری خطاب به صدا و سیما و هیات دولت در صحن شورای شهر گفت: لم یشکور المخلوق، لم یشکر الخالق. مهندس اکبر ترکان برادر دو شهید و فارغ التحصیل دانشگاه شریف متاسفانه در سن ۶۹ سالگی از میان ما رفت. مهندس ترکان بی تردید یکی از چهره‌های ماندگار و صاحب سبک در مدیریت و توسعه متوازن و همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

رسولی ادامه داد: پایه گذار جهاد سازندگی لرستان، استاندار ایلام، استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان صنایع دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر راه و ترابری، جانشین رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سال ۹۲، مدیر فرآیند تحویل و تحول دولت‌های قبلی و فعلی، مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران، مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور تنها بخشی از حوزه‌های خدمتی این مدیر برجسته و خلاق جمهوری اسلامی است.

خزانه دار شورا افزود: ترکان ساده زیست، توسعه گرا و تحول آفرین بود. چاپلوسی در مرام او نبود. سریع و شجاع، بی ادعا و دلسوز ایران بود. با این وجود ملاحظه کردیم که صدا و سیما که رئیس محترم فعلی این سازمان در دوره‌ای کارمند این مدیر برجسته بود و نیز دولت و شخص آقای روحانی که مدیون او هستند و سایر مقامات کشور کمترین اقدامی در جهت تکریم این برادر مرحوم و عزیز انجام ندادند. البته مرحوم ترکان و دوستان و خانواده این عزیز هیچ توقعی از کسی ندارند اما وظیفه ماست که بزرگان خود را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس از کمیته نامگذاری شورا تقاضا دارم به پاس خدمات ایشان در کشور و نیز حوزه مدیریتی شهر تهران نسبت به شناسایی معبری اصلی و در خور شأن و منزلت این بردار اقدام کند.