گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که انقلاب اسلامی ما برگرفته از گفتمان عاشورا است، گفت: نقش تحقق یافتن گفتمان عاشورا توسط ذاکران بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای عالی ستایشگری استان اظهار کرد: هیچ مبنای عقلانی، فلسفی و استدلالی در فرآیند نهادینه سازی، بدون بهره گیری از عنصر عاطفه و ایمان قلبی تبدیل به رویش نمی شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مدح و ستایشگری اهلبیت عصمت و طهارت(ع) در حقیقت برانگیختن عواطف پاک به کمک خرد و اندیشه است.

وی با بیان این مطلب که مداحی و ستایشگری اهلبیت عصمت و طهارت(ع) در امتداد معرفت افزایی و بصیرت افزایی است با  استناد به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حقیقت مبلغ دین، معلم جامعه و تلاش آنها، مصداق  جهاد فی سبیل الله هستند.

دیلمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته و ریشه در گفتمان عاشورا دارد، افزود: نقش مدح و ستایشگری اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و نقش در امتداد بخشیدن به فرهنگ عاشورایی بر هیچکس پوشیده نیست و این بزرگواران در بستر مدیریت فرهنگی هشت سال دفاع مقدس و تحول در اراده ها و ایجاد عزم عمومی، نقش بی بدیل و بی نظیری داشتند. 

وی اضافه کرد: امروز بحث سیر حرکتی و جایگاه ستایشگران و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از مباحث مهم مورد توجه مقام عظمای ولایت است که هر سال، نشست صمیمی همراه با بیان رهنمودهای معظم له با جامعه ستایشگران گرانقدر به  عنوان نقشه راه ، برگزار می شود.

معاون اداره کل فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به اهمیت بحث روضه خوانی و مدیحه سرایی از منظر  اهلبیت(ع) و حضرات معصومین(ع) پرداخت و گفت: با توجه به جنگ اداراکی و شناختی که امروز درگیر آن هستیم قطعا نقش ستایشگران اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، خطیرتر است که از چه اشعاری و سبکی استفاده کنند که تبدیل به رویش های جدید به ویژه در قشر جوان و نوجوان شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته انتخابات کانون مداحان و فرایند سیر حرکتی آن در مسیر تحول آغاز شد و بر اساس سرفصل های جدید یک تشکل دیگر به نام شورای عالی ستایشگری استان با هدف سیاستگذاری و اعتلای این تشکل فاخر دینی در مجموعه کانون مداحان اضافه شد.

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به شرح و وظایف شورای عالی ستایشگری استان گفت: این شورا بالاترین مرجع سیاستگذاری و رسیدگی به فعالیت ستایشگران و مداحان اهل بیت (ع) در هر استان با راهبری کانون است.