کرمان - نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: آثار تفکر بلند شهید سلیمانی در پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطین هویدا و مشخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی صبح دوشنبه در مراسم رونمایی از یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات ملک رابر در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی همه دل‌ها را متوجه خود کرد و سردار دل‌ها لقب گرفت. پدر و مادر این سردار عزیز دو شخصیت برجسته اخلاقی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ در یک بخشی بسیار بی رحم است و آن اینکه در بعد مادی همه انسان‌ها را در کام خود در بر می‌گیرد، افزود: تاریخ بزرگترین، مهم‌ترین و عزیزترین شخصیت‌ها را در خود دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اما تاریخ در یک بخش امانت دار خوبی است و آن عبارت از این است که رویه‌ها و بُعد ملکوتی و روحانی انسان‌ها حفظ می‌کند.

امام جمعه کرمان گفت: بخش دیگر، حیات واقعی انسان است که هیچ وقت مرگ و میر ندارد و برای همیشه ماندگار است. روحیه و رویه و آنچه که یک فرد در زندگی و حیات خودش به نمایش می‌گذارد، برای همیشه ثبت و ضبط می‌شود و برخی انسان‌ها جهانی و تاریخی می‌شوند.

شهید سلیمانی آینده تاریخ را تحت تأثیر شخصیت خود قرار داده است

وی بیان کرد: روستای قنات ملک مفتخر است شخصیتی در این روستا رشد و نمو کرده که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ شهید سلیمانی نه فقط جهان امروز بلکه آینده تاریخ را تحت تأثیر شخصیت خودش قرار داده است. شهید سلیمانی برای همیشه ماندگار است و اسم روستای قنات ملک را تبدیل به یک اسم جهانی و ماندگار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: افراد تشنه فراوانی همانگونه که شوق زیارت مرقد این شهید را دارند، دوست دارند به روستای قنات ملک هم مسافرت کنند و محل ابتدای زندگی این شهید عزیز را ببیند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی مؤثر و دوران مستمر و طولانی جهاد او در سه محور عمده خلاصه می‌شود و رمز بقا و حیات طیب سردار سلیمانی در این سه محور است.

وی تصریح کرد: محور اول عبارت از اخلاص و کار برای خداست؛ شهید سلیمانی مصداق این جمله نورانی امام حسین (ع) است که فرمود «خدایا مرا به گونه‌ای قرار بده که خدا را در هر صحنه و عملی ببینم».

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه کسی که کار مخلصانه انجام می‌دهد توقع مزد، تعریف و تمجید ندارد، افزود: امروز در سالگرد حماسه بزرگ فتح خرمشهر قرار داریم؛ حماسه‌ای که باعث شد سرنوشت جنگ کشور به طور کلی عوض شود و در جبهه پیروز میدان قرار بگیریم. فتح خرمشهر به وسیله کسانی رخ داد که این دو ویژگی گفته شده را دارا بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: مطمئن باشید آن ملتی که این حماسه را در میدان عملیات و عمل خلق کرد، حماسه تاریخی دیگری که در آینده در پیش است را رقم خواهد زد.

آثار تفکر شهید سلیمانی در پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطین هویداست

وی ادامه داد: محور دوم زندگی شهید سلیمانی این است که در طول زندگی اش تلاش کرد سخت‌ترین کار را انجام دهد او بین کار آسان و سخت همیشه کار سخت را انتخاب کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: در روایات آمده است که «بالاترین عمل، عملی است که سخت‌تر باشد» سخت‌ترین عمل میدان جنگ است چرا که در هر لحظه دهها حادثه ممکن است برای انسان رخ دهد که همه سخت هستند.

وی گفت: ۴۰ سال جهاد را در دستور کار خود قرار دادن، مرد میدان‌های سخت بودن و سخت‌ترین کار متصور را انجام دادن حتماً چهره شهید سلیمانی را ماندگار می‌کند.

امام جمعه کرمان محور سوم زندگی شهید سلیمانی را نگاه بلند و بزرگ دانست و افزود: ذهن و فکر او محدود به جغرافیای کوچک نبود، او به اندازه سعه وجودی خودش نگاه بلند داشت و بلند فکر می‌کرد به همین دلیل جبهه مقاومت را هم گسترش داد که آثار و برکتش را در پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطینش شاهد بودید.

وی گفت: در آتش بس یک طرفه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، فلسطینی‌هایی که در گذشته تنها وسیله دفعشان سنگ بود، با موشک‌های نقطه زن در همان روزهای اول اسرائیل را زمین گیر کردند؛ اینها آثار نگاه بلند شهید سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: نگاه شهید سلیمانی متوجه کل جغرافیای پهناور جهان اسلام است؛ شهید سلیمانی در خصوص دغدغه حمایت از مظلومان در برابر ظالم در هر نقطه از جهان را داشت.