شاهرود- رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از حضور و دستگیری ۹ شکارچی در منطقه آبشار تنگه تاریک مجن شاهرود خبر داد و گفت: این افراد سه رأس گوسفند وحشی را شکار کردند.

علی‌اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برحسب گزارش واصله و در پی گشت، کنترل و پایش یگان حفاظت محیط‌زیست شاهرود در منطقه تنگه تاریک آبشار مجن مأموران متوجه حضور شکارچیان می‌شوند، ابراز داشت: یگان حفاظت در وهله نخست دیدند که یک گروه از شکارچیان غارتگر شامل ۹ نفر در محل اغلی آتش کرده بودند.

وی ضمن بیان اینکه این افراد مشغول پوست کردن لاشه سه رأس گوسفند وحشی شکار شده بودند، افزود: از این گروه یک و دو نفر آن‌ها مشغول قلیان کشیدن و یکی از آن‌ها نیز خواب بود لذا مأموران موفق به نزدیک شدن تا فاصله ۲۰ متری شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه مأموران توانستند از پوست و خورد کردن گوشت‌ها و دیگر حرکات و حرف‌های شکارچیان فیلم‌برداری و عکس تهیه کنند، ابراز داشت: مأموران موفق شدند همگی آن‌ها را دستگیر و به اداره محیط‌زیست شاهرود انتقال دهند.

قربانلو ضمن بیان اینکه بعد از تنظیم صورت‌جلسات تخلف و مشاهدات مأموران و هماهنگی با قاضی دادگاه بسطام متخلفان تحویل نیروی انتظامی بسطام شدند، تصریح کرد: از طبق قانون شکار و صید علاوه بر جریمه ضرر زیان وارده به محیط‌زیست متخلفان از یک الی سه سال حبس برای هر رأس حیوان وحشی محکوم می‌شوند.

وی افزود: از دارندگان سلاح شکاری تقاضا داریم در زمان زایمان حیات‌وحش از رفتن و اقدام به شکار حیات‌وحش خودداری کنند چراکه آسیب وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار به‌هیچ‌عنوان قابل جبران نخواهد بود.