زنجان-مدیرکل عملیات بشردوستانه بین‌المللی گفت: جمعیت هلال‌احمر یکی از اعضای فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال‌احمر است که ارتباطات بسیار نزدیک و گسترده‌ای با فدراسیون دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اسفندیاری ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال‌احمر یکی از اعضای فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال‌احمر است که ارتباطات بسیار نزدیک و گسترده‌ای با فدراسیون دارد.

وی اظهار کرد: در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ۱۹۲ جمعیت در دنیا داریم که به شکل یک شبکه در حال فعالیت هستند.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی گفت: جمعیت هلال‌احمر چند سالی است به دلیل ارتقای جایگاه که در سطح داخلی داشته در بسیاری از حوادث در خارج از کشور نیز حضوری فعال دارد.

اسفندیاری تاکید کرد: در فدراسیون واحدهایی با نام واحدهای پاسخ‌گویی اضطراری در حوزه‌های مختلف فعال است و از سال ۹۶ جمعیت هلال‌حمر ایران عضو این واحدها است.

وی به تعاملات خوب فدراسیون و جمعیت هلال‌احمر ایران اشاره کرد و افزود: این تعامل متقابل فرصت یسیار خوبی برای حضور موثر در حوادث بین‌المللی و استفاده از کمک‌های بین‌المللی در سطح داخلی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی گفت: جمعیت هلال‌احمر عضو هیئت حاکمه فدراسیون است و در حقیقت جزء ۲۰ جمعیتی است که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در سطح جهانی نقش دارد.

اسفندیاری افزود: در حوزه آموزش پرسنل، امدادگران و داوطلبان نیز می‌توان از کمک‌های فنی فدراسیون استفاده کرد.