قم- مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه این مجموعه بیش ۵۰ هزار فارغ التحصیل و ۱۰ هزار دانش آموخته بین المللی دارد، گفت: استفاده از این توانمندی و ظرفیت ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمود مدنی بجستانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا (سلام الله علیها) که پیش از ظهر چهارشنبه با حضور علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع عظام و مسئولان حوزوی در محل تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد، تصریح کرد: جامعه الزهرا (سلام الله علیها) صرفاً یک آموزشگاه نیست و دارای ظرفیت پژوهشی بالایی می‌باشد، تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت بیش از پانصد جلسه مجازی در ماه مبارک رمضان از مبلغان داشته‌ایم و در بیست سمینار قرآنی بیش از شصت مقاله از این مجموعه علمی پذیرفته شده است.

مدیر سابق جامعه الزهرا (س) با تاکید بر اینکه این مجموعه بیش ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل و ۱۰ هزار دانش آموخته بین‌المللی دارد تصریح کرد: نباید از این توانمندی و ظرفیت غفلت شود چرا که مبلغان بدون حق التبلیغ اقدام به تبلیغ کردند.

حجت‌الاسلام مدنی بجستانی در ادامه افزود: در مدت این چهار سال اخیر مسیرهایی گشوده و کارهایی آغاز گردید که بر اساس زحمات مدیران و عوامل گذشته بود و در مدیریت جدید بایستی این امور بررسی شود و ادامه یابد و با حمایت جدی از مدیریت جدید به نتیجه برسد.

مدیر سابق جامعه الزهرا (سلام الله علیها) با اشاره به اهمیت نقش مدرسین و اعضای هیأت علمی در بالا بردن توان علمی و پژوهشی مجموعه‌های علمی، تاکید کرد: تربیت مدرس می‌تواند پایه تقویت همه حوزه‌های علمیه باشد. در دوره مدیریت قبلی، برای تدوین متون کارهای مهمی انجام شد و ۳۰ عنوان کتاب از جمله کارهای خوبی بود که در کنار رشته‌های جدیدالتاسیس ارائه شد.

حجت‌الاسلام مدنی بجستانی با اشاره به مساله اصلاح نظام اقتصادی در جامعه الزهرا (سلام الله علیها)، تصریح کرد: زمانی که بنده وارد جامعه الزهرا (سلام الله علیها) شدم یکصد و چهل حساب بانکی وجود داشت که با پیگیری‌ها، به کمتر از بیست حساب کاهش پیدا کرد و انضباط مالی در سطح مجموعه حاکم شد که این امر همچنان نیاز به تقویت و پشتیبانی دارد.

وی از ارتقای وضعیت دانشکده جامعه الزهرا (سلام الله علیها) خبر داد و افزود: این دانشکده در یک حالت بلاتکلیفی و نگرانی بود که اکنون با تقویت جدی و حمایت هیأت امنا توانستیم دانشکده را به وضعیت قابل قبول برسانیم از این رو وابستگی مالی به جامعه کم شده و تعداد دانشجویان آن افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام مدنی بجستانی در ادامه تاکید کرد: این دانشکده باید تبدیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی شود و به جهت بُعد تک جنستی آن، به الگویی در مجامع ملی و بین‌المللی تبدیل گردد.

مدیر سابق جامعه الزهرا (سلام الله علیها) با اشاره به اینکه اداره نخبگان در مجموعه وجود نداشت، گفت: این اداره با تلاش‌های عوامل مختلف در مجموعه جامعه الزهرا (سلام الله علیها) تشکیل شد و بنا بر گزارشات ارائه شده از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، در زمینه‌های مختلف، پیشتاز است.