ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه عملکرد کارآفرینی و اشتغالزایی کمیته امداد قابل ستایش است، گفت: تولید مهمترین رکن توسعه هر کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: عملکرد حوزه کارآفرینی کمیته امداد و ایجاد بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ شغل برای نیازمندان استان در سال گذشته توسط این نهاد و جذب ۹۹ درصدی اعتبارات این نهاد قابل تقدیر و ستایش است.

وی گفت: از کمیته امداد که بیشترین طرح‌های اشتغالزایی را ایجاد کرده است انتظار داریم که این نظارت‌ها همانند سال‌های گذشته استمرار داشته باشند و بیشترین تاثیرگذاری را در کارآفرینی داشته باشند.

نوذری بیان کرد: از آنجایی که بانک‌های عامل استان نقش مهمی در تحقق برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد دارند انتظار داریم این بانک‌ها امسال همچنان همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی را یکی از ابزارهای لازم برای موفقیت این طرح‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که در استان ایلام با مانع زدایی فرایند تولید، گام‌های مهمی در زمینه رونق تولید و اشتغال در این استان برداشته شود، افزود: ولید مهم‌ترین رکن توسعه در هر کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید، توسعه مشاغل خانگی نقش بسیار مهمی دارند تصریح کرد: امروزه در بیشتر کشورهای جهان بر روی مقوله مشاغل خانگی تمرکز بیشتری صورت می‌گیرد و با سرمایه گذاری در این زمینه اقتصاد این کشورها به شکوفایی رسیده است.

نوذری گردشگری را یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های استان ایلام در زمینه توسعه عنوان کرد و گفت: در این زمینه در استان ایلام ظرفیت‌های بسیار مهمی وجود دارد و با اینکه در دو سال اخیر کرونا ضررهای بسیاری به صنعت گردشگری در کشور و استان ایلام وارد کرده است با این حال انتظار می‌رود گام‌های بلندتری در زمینه توسعه گردشگری در استان ایلام برداشته شود.