معاون راهبری استان‌های سازمان تبلیغات در دیدار با مدیران کل استان‌ها رسیدن به «فهم مشترک» و پرهیز از کارهای غیر کارشناسی شده را یکی از اهداف دیدارهای چهره به چهره با مدیران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی «معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی» در دو روز گذشته که «نشست هم‌اندیشی برنامه بودجه ۱۴۰۰» از سوی این سازمان در تهران برگزار شد در مورد نحوه برگزاری برنامه‌ها و بودجه استان‌ها با تمام مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها رایزنی و مشورت کرد. وی در خصوص برگزاری این نشست هم اندیشی گفت: «خوشبختانه در این کارگروه‌های تخصصی، تک‌تک بخش‌های ستادبه مدت یک ساعت با مدیران کل و معاونین تبلیغات اسلامی استان‌ها چهره به چهره گفتگو کردند و این نشست‌ها نشان داد اگر فاصله و سوءتفاهمی در مورد برنامه‌ها و بحث بودجه در استان‌ها وجود داشته باشد با این نوع دیدارها، قابل‌حل خواهد بود».

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی از سه دغدغه مدیران کل در مورد بودجه و اجرای برنامه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: «اولین دغدغه این دوستان انضباط برنامه‌ای و مالی بود که الحمدالله با این دیدارهای چهره به چهره حل‌وفصل شد. موضوع دوم؛ بحث منابع پایدار بود لذا اگر ما به سمت پایداری الگوهای اقتصاد تبلیغ حرکت کنیم به‌نوعی نقش «مردم» را در رویدادهای تبلیغی پررنگ‌تر خواهیم کرد و اگر مردم پای کار باشند کارها به خوبی انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه «اولویت‌بندی» از موضوعات مهم مورد بحث با مدیران کل در این نشست بود ابراز داشت: معاونت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها باید تلاش کنند تا بر اساس اولویت‌های پنج‌گانه اعلام‌شده از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای سال ۱۴۰۰ و در راستای زیست‌بوم استان‌ها، نظام برنامه‌ریزی هر استان را با دقیق‌ترین و علمی‌ترین روش بازنگری کنند که در این کارگروه‌ها به طور مفصل در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی خاطرنشان کرد: البته بودجه در سازوکارهای اداری نقش مهمی دارد و منابع بودجه سازمان تبلیغات اسلامی محدود است لذا برای استفاده از همین بودجه محدود در خصوص ترویج اسلام ناب و تعالی فرهنگ جامعه، باید به بهترین روش «اولویت‌بندی» انجام شود لذا مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها باید با روش‌های کارشناسی شده و متناسب با ظرفیت‌های هر استان برنامه‌های خود را اجرا کنند و خوشبختانه این نشست‌ها چهره به چهره در رسیدن به فهم مشترک در این خصوص بسیار کارساز بود.