کرمانشاه- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تهیه و نصب ۶۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی بر بام منازل روستایی شهرستان دالاهو خبر داد.

محمدحسین رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اختصاص آبگرمکن خورشیدی به برخی روستاهای محروم و حاشیه جنگل اظهار کرد: این کار با هدف توانمندسازی و کاهش وابستگی جوامع روستایی به چوب آلات جنگلی و کاهش تخریب عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه عرصه‌های جنگلی صورت می‌گیرد.

وی افزود: طی روزهای گذشته با اختصاص اعتباری معادل ۵۰۹ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ۶۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی تهیه و بر بام منازل روستای بلیشاه خویار بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو نصب شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: خانوارهای ساکن در روستاهای مذکور باید به عنوان همیار طبیعت جنگل‌های حوزه خود را که در حقیقت سرمایه ملی فرزندانشان و نسل‌های پس‌از آن‌ها است، را از خطرات احتمالی حفظ کنند.

رستمی تصریح کرد: این خطرات شامل بلایای طبیعی همچون آفات و بلایای غیرطبیعی که ریشه در اعمال برخی افراد ناآگاه دارد، همچون حریق و تخریب جنگل است.