کرمانشاه- مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ ادای دین به خون شهدا است.

افشین کلات‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ثمره خون شهدا است، اظهار کرد: باید با شرکت و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۴۰۰ که مطابق با معیارهای انقلاب و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، دین خود را به شهدا ادا کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور آگاهانه و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه مستثنی نبوده و به ویژه در استان کرمانشاه با لبیک به ندای رهبری و برای ایجاد انگیزه در مردم برای شرکت در انتخابات و تشویق آن‌ها به انتخاب کاندیدای اصلح وارد میدان کار شد.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد در ایام انتخابات با آماده‌سازی فضا برای اخذ رأی و بصیرت‌دهی و تعیین شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، از طریق سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود به آحاد مردم برای افزایش آگاهی و انتخاب کاندیدای اصلح کمک می‌کند.

کلات‌پور خاطرنشان کرد: در هیچکدام از انتخابات اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از گروه، جناح و یا کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تشویق و ترغیب مردم از طریق امام جماعت‌های مساجد برای حضور پای صندوق‌های رأی است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه افزود: یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای نسل جوان و جلوگیری از ناامید شدن آن‌ها برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ از دیگر برنامه‌های مساجد است، از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی معاند تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره انقلاب برای جوانان به ویژه رأی اولی‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد انتخابات بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و به فرموده امام راحل مردم ولی نعمت ما هستند، یعنی هرچه هست را باید از مردم دانست.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به لزوم شرکت در انتخابات از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: شرکت تمامی آحاد جامعه در انتخابات ۱۴۰۰ و تعیین سرنوشت کشور قطعاً ضروری است و تمامی افراد باید پای کار باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دشمن دانستن کسانی که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، اضافه کرد: هرکس از نزدیکان و بستگان ما که دیگری را از حضور پای صندوق‌های رأی دلسرد کند، نه تنها دلسوز ما نبوده بلکه دشمن ما است.