عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) مبارز باسابقه برای مطالعه کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» در نشست معرفی و بررسی این کتاب، توصیه‌هایی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: «عزت‌الله مطهری (عزتشاهی) در نشست معرفی و بررسی کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» که به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد برگزار شد گفت: تنها کسی که شروع به مبارزه با رژیم شاه کرد شخص حضرت امام بود. امام را در ۱۵ خرداد دستگیر کردند و چندی بعد آزاد کردند. یادم هست بعد از آزادی ایشان، در روزنامه‌ها نوشتند: «دولت با روحانیت به تفاهم رسید» وقتی امام از این خبر کذب مطلع شدند، بلافاصله در مدرسه فیضیه سخنرانی کرده و گفتند: کدام روحانیت با شما به تفاهم رسیده؟

عزت‌شاهی درباره کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» نیز خاطرنشان کرد: این اثر کتابی مستند و مفید است. مدارک و اسناد درج شده در آن برگرفته از اسناد ساواک است و افرادی که می‌خواهند تاریخ را بدانند و بنویسند می‌توانند از این کتاب نهایت بهره و استفاده را ببرند. مرحوم حسینیان هم انسان با شهادمت، نترس و صادقی بود. در دورانی که در مجلس بود با سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌هایی که داشت هرچند مطابق میل خیلی‌ها نبود اما حرفش را می‌زد.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند تا ۲۰ خرداد این کتاب را با ۲۰ درصد تخفیف و با قیمت ۴۰ هزار تومان از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه کنند.»