بوشهر - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد در آئین رونمایی از برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس ضمن تبریک هفته ملی محیط زیست گفت: روز جهانی محیط زیست یادآور و تاکید کننده اهمیت حفظ محیط زیست و تنوع زیستی برای نسل حاضر و آینده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس افزود: این گونه به عنوان یکی از گونه‌های در حال انقراض در خلیج فارس است.

وی بیان کرد: این برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس ذیل مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان قرار می‌گیرد که تدوین این برنامه اقدام و حفاظت حاصل یک برنامه پژوهشی بسیار دقیق و علمی در طول دو سال اخیر صورت گرفته است.

قلی‌نژاد با ابراز امیدواری از تدوین این برنامه برای اقدام و حفاظت از گونه دلفین گوژپشت خلیج فارس، افزود: امیدواریم که پس از برنامه ریزی و اجرا شاهد افزایش جمعیت این گونه باشیم و همچنین تلاش کنیم که این گونه از فهرست گونه‌های درخطر انقراض خارج شود.

وی با قدردانی و تشکر از صنایع و شرکت‌هایی که همواره در کنار توسعه و تولید و رونق اقتصادی، توجه ویژه ای را به حفظ محیط زیست دارند، افزود: امیدوارم که با تلاش‌های گسترده و حرفه‌ای که این صنایع و شرکت‌ها در کاهش آلاینده‌های خود انجام می‌دهند، همچنین بتوانند به حفاظت از تنوع زیستی استان بوشهر و خلیج فارس اری برسانند.

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای عسلویه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای عسلویه خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در آستانه هفته محیط زیست ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر عسلویه افتتاح شد.

وی اضافه کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر عسلویه شامل دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا همانند سنجش گرد و غبار، گازهای سولفور و نیترات و کربن بوده که با هزینه کرد بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تجهیز و در راستای سنجش کیفیت هوای شهرستان عسلویه به بهره برداری رسید.

قلی‌ن ژاد بیان کرد: شهرستان‌های عسلویه و کنگان به دلیل استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز نیازمند پایش زیست محیطی بوده که سنجش کیفیت هوای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اطلاع از وضعیت هوا در شناسایی منابع آلودگی هوا مؤثر است تصریح کرد: ایستگاه هوای شهر کنگان نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و احداث مرکز پایش جامع زیست محیطی در عسلویه نیز در حال پیگیری است.