مدیر مسئول روزنامه سیاست روز گفت: حتی اگر تصور کنیم اخلاق‌مداری رئیسی در مناظره، ناشی از تاکتیک باشد، اما می‌تواند طلیعه‌ای برای رسیدن به بلوغ سیاسی در جامعه تلقی شود.

محمد پیرعلی مدیر مسئول روزنامه سیاست روز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سید ابراهیم رئیسی توانست در اولین مناظره بیش از دیگر نامزدهای انتخاباتی به اخلاق پایبند باشد اظهار کرد: حتی اگر تصور کنیم این رفتار وی ناشی از تاکتیک باشد، اما می‌تواند طلیعه‌ای برای رسیدن به بلوغ سیاسی در جامعه تلقی شود.

پیرعلی ضمن اشاره به اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: با توجه به بی‌اخلاقی در دوره‌های قبل، مهمترین توقع و انتظاری که همه مردم و نخبگان از روند برگزاری مناظرات داشتند این بود که اخلاق‌مداری مورد توجه باشد و نامزدها به جای تاخت به یکدیگر برنامه خود را تبیین و معرفی کنند.

مدیر مسئول روزنامه سیاست روز گفت: اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ البته کمی بهتر از قبل شده بود، اما انتظار مردم بیش از این بود.

وی اظهار کرد: آقای رئیسی اخلاق‌مدار است و در این مناظره نیز رعایت اخلاق را کرد. حتی اگر تصور کنیم این رفتار وی ناشی از تاکتیک باشد، اما می‌تواند طلیعه‌ای برای رسیدن به بلوغ سیاسی در جامعه تلقی شود.

پیرعلی با بیان اینکه حلقه مفقوده کشور در حال حاضر اخلاق است ادامه داد: اگر در معیشت و اقتصاد مشکلاتی وجود داشته باشد ناشی از بی‌اخلاقی است.

مدیر مسئول روزنامه سیاست روز تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید بتوانند به اخلاق‌مداری توجه کنند و به جای اینکه به رسانه‌های معاند دستاویزی بدهند، عملکرد و برنامه‌های خود را مطرح و با ادبیات محترمانه که رویه اسلامی است با هم صحبت کنند.

وی گفت: رئیسی توانست بیش از دیگر نامزدهای انتخاباتی به اخلاق پایبند باشد و بهتر است در ادامه مناظرات این راه را ادامه دهد و هیچ عکس‌العمل تند نداشته باشد و با آن طمأنینه پاسخ نامزدها را دهد.