بازدید رؤسای دانشگاههای اسلامی اندونزی از مرکز جهانی علوم اسلامی، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد طلاب و گردهمایی مبلغان غیر ایرانی از مهمترین اخبار مرکز جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رؤسای دانشگاه‌های اسلامی اندونزی  از مرکز جهانی علوم اسلامی بازدید کردند. در این بازدید حجت الاسلام اعرافی با اشاره به جایگاه مهم اندونزی گفت: این کشور برای ما جایگاه بسیار بزرگ و عزیزی دارد و نشانه آن سفر مدیران و برنامه‌ریزان مرکز جهانی به اندونزی است. مرکز جهانی به خاطر جایگاه بزرگ اندونزی، 150 تن از بهترین طلاب این کشور را برای تحصیل در اختیار دارد.

برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد مرکز جهانی علوم اسلامی

هجدهمین مرحله آزمون کارشناسی‌ارشد (سطح سه حوزوی) مرکز جهانی علوم اسلامی ویژه طلاب غیرایرانی  به‌طور همزمان در قم و مشهد مقدس برگزار شد. حجت‌الاسلام‌ میرفاطمی مدیرکل سنجش و پذیرش و جانشین معاون آموزشی مرکز جهانی علوم اسلامی با  اعلام این خبر گفت : این مرحله از آزمون با حضور 220 طلبه زن و مرد از 23 ملیت به‌طور همزمان در قم و مشهد برپا شد.

گردهمایی مبلغان مرکز جهانی علوم اسلامی نیز از سوی مرکز جهانی علوم اسلامی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه‌ قدس جامعه‌العلوم الاسلامیه برگزار شد. در این گردهمایی، دکتر اعرافی رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی صفا مبلغ را برشمرد.

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)

مراسم جشن میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)، با حضور طلاب مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی (حجتیه) در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام گنجی از اساتید حوزه، سخنانی را درباره شان و فضیلت امام محمدباقر(ع) بیان کرد.

نشست تخصصی انسجام اسلامی، آسیب‌ها و راهکارها نیز توسط دفتر مطالعات و کارشناسی کشور های معاونت پژوهش مرکز جهانی علوم اسلامی و دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه در تالار شهید صدر مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد. این نشست با هدف بررسی علل گسترش اختلافات مذهبی در جهان اسلام، پیامدها و آسیب‌های اختلاف مذهبی در جهان اسلام و ارائه راهکارهای علمی تقویت انسجام اسلامی برگزار شد.

همچنین گردهمایی روش ساده بیان تفسیر قرآن کریم و شیوه‌های عملی تبلیغ‌ در مسجد مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار ‌شد.