کرمانشاه- مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: تراز مالی ۸۰ درصد شرکت‌های تعاونی روستایی این استان سود ده است.

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عضویت بیش از ۲۸۰ هزار نفر در ۲۸۰ تشکل زیر پوشش تعاون روستایی استان کرمانشاه اظهار کرد: ۲۸۰ تشکل مذکور شامل شرکت‌های تعاونی روستایی، زنان، تولید، کشاورزی، نظام صنفی، خبرگان بخش کشاورزی و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی در هر حوزه فعالیت است.

وی افزود: بیشترین فعالیت تعاونی‌های استان کرمانشاه در بخش‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی و دامی به صورت تضمینی مباشرتی و توافقی، خدماتی و حق‌العمل کاری در همکاری با سایر ارگان‌های اقتصادی همچون شرکت غله و پشتیبانی امور دام است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی همواره نقشی مؤثر و اساسی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی داشته و در تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، مواد سوختی مورد نیاز روستاییان، آرد روستایی و ماشین آلات کشاورزی و سایر فعالیت‌ها حضوری پررنگ و اساسی دارد.

صفایی با بیان اینکه اعضای تعاونی‌های فعال در سطح استان کرمانشاه ۲۸۰ هزار نفر هستند، عنوان کرد: سرمایه اولیه این تعاونی‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال است که با توجه به اینکه تعاونی‌ها از سال ۱۳۴۲ تشکیل شدند، این سرمایه‌ها دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است.

وی افزود: تراز مالی ۸۰ درصد شرکت‌های تعاونی مذکور در استان کرمانشاه سود ده بوده و سایرین سر به سر و درصد بسیار اندکی زیان ده هستند، امید می‌رود با همکاری ارکان و هیئت مدیره این تعاونی‌ها و حمایت مالی از آن‌ها همچون پرداخت تسهیلات کم بهره با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از زیان ده به سوده تغییر وضعیت پیدا کنند.