زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان ۷۰ ساله ها هستند و بیشترین فوت شدگان در استان را قشر سالمندان تشکیل می دهند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی خرداد ماه سالجاری شاهد بستری‌های کرونا در استان زنجان هستیم، گفت: اشغال تخت‌های بیمارستانی هم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در مراکز آی سی استان هم انگشت شمار است، اظهار کرد: میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان زنجان ۵۹ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه میانگین سنی فوت شدگان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان ۷۰ سال یعنی سالمندان هستند، گفت: در همین راستا بیشترین فوت شدگان در استان را قشر سالمندان تشکیل می‌دهد.

قزلباش به تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون ۷۷.۸ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال، ۶۷.۷۴ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۲ درصد سالمندان بالای ۶۵ تا ۶۹ سال در استان واکسینه شدند.

وی بر لزوم تقویت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: مردم باید همچنان زدن ماسک را ادامه بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در برخی از شهرستانهای استان روند بیماری کرونا افزایش یافته است، یاد آور شد: شهرستان‌های ابهر و خرمدره در خصوص بیماری کرونا روند رو به رشدی دارند و مردم آن طور که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

قزلباش گفت: تنها راه ریشه کنی همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است بنابراین افرادی هم که واکسن تزریق می‌کنند باز باید ماسک بزنند.