گناوه- امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باشد گفت: در صدر اسلام نیز مساجد محل مشورت، سوال و جواب، عبادت و دیگر امور جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح سه‌شنبه در بازدید از روند ساخت و بازسازی یکی از قدیمی ترین مساجد گناوه در جمع جوانان محله بتون این شهر اظهار داشت: با بررسی نقش مسجد در مبارزه علیه کفر و الحاد، این نکته به دست می‌آید که چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده است و از این مکان الهی بود که نهضت انقلاب به قیام مقدس مردم ایران و برقراری حکومت اسلامی انجامید

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باشد تصریح کرد: در صدر اسلام نیز مساجد محل مشورت، قضاوت، سوال و جواب، عبادت و دیگر امور جامعه بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر اینکه نباید از تربیت نسل نوجوان در مساجد غفلت کرد یادآور شد: مسجد، مرکز ارتباطات نسلی و جلوگیری از گسست بین نسل‌ها است و باید از این طریق از گسست فرهنگی بین نسل‌های مختلف جامعه جلوگیری کرد.

وی افزود: از جمله عناصر اصلی شهر اسلامی، مساجد هستند و بنای مساجد نقش ویژه ای در توسعه شهرهای اسلامی در تمام قلمرو اسلام داشته به طوری که نقش مساجد علاوه بر جنبه کارکردی دینی و فرهنگی، در سازماندهی فضاهای شهر بسیار برجسته بوده است.

وی تصریح کرد: عمران و آبادانی اصلی مساجد وابسته به نمازگزارانی است که به مسئله مسجد و حضور در مساجد اهمیت داده و با شیوه‌های مختلف و اخلاق حسنه اسلامی موجب رونق و گرمی صفوف نماز می‌شوند.

امام جمعه گناوه با تشکر از بانی خیر بازسازی مسجد امام حسین (ع) گناوه عنوان کرد: مسجد امام حسین (ع) گناوه به عنوان یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر باید با حضور جوانان انقلابی و پرشوری که هم اکنون پیگیر بازسازی آن هستند از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی دینی در این محله شود.

در این بازدید که به همراه فرماندار شهرستان و فرماندهی سپاه ناحیه انصار الحسین (ع) گناوه صورت گرفت فرمانده پایگاه مقاومت امام حسین (ع) گزارشی از روند بازسازی مسجد، تاریخچه آن و همچنین فعالیت‌ها و خدمات مسجد به اهالی محله ارائه کرد.