حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی گفت: حمایت از کتابفروشان ضرورتی است که نباید از آن غافل شد، همچنین طرح‌های فصلی فروش کتاب در شرایط کرونایی کنونی کمک خوبی به حوزه فرهنگ و کتاب می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و ضرورت حمایت از نقش کتابفروشان در حوزه نشر گفت: در شرایط کرونایی که طی یکسال و نیم گذشته پیش آمده است هیچ حوزه‌ای بیشتر از حوزه فرهنگ آسیب ندیده است؛ هم عناصر و جایگاه‌های فرهنگی مثل مساجد و نماز جمعه‌ها و هم عناصر فرهنگی دیگر مثل کتابفروشی‌ها زیان دیده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حال مردم به دلیل شرایط قرنطینه خوب نیست و شرایط اقتصادی آنها نیز چندان تعریفی ندارد. این میان اهالی نشر یکی از اقشاری هستند که در این زمینه آسیب زیادی دیده و مظلوم هم واقع شدند.

او با بیان اینکه باید کمک زیادی به کتابفروشان شود، عنوان کرد: دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه خدمت بزرگی به جامعه نشر و مردم می‌کنند و اهمیت کار آنها در این است که کالای ارزشمندی همچون کتاب را می‌فروشند. بنابراین باید به آنها توجه کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اهمیت کتاب در طول تاریخ و جامعه امروز، حمایت از کتابفروشان ضرورتی است که نباید از آن غافل شد و طرح‌های فصلی فروش کتاب در این زمینه کمک خوبی به حوزه فرهنگ و کتاب می‌کند.

محمدرضا مبلغی آسیب کتابفروشان در جریان شیوع کرونا را جدی دانست و در پایان گفت: حمایت از این گروه از فعالان حوزه نشر اهمیت دارد و به‌نظرم طرح‌های فصلی فروش کتاب توانسته در این مدت کمک حال کتابفروشان باشد و دولت باید با تقویت آنها به تقویت حوزه فرهنگ کمک کند.