بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه ویژه به پیوست‌های فرهنگی و رسانه‌ای، می‌توان امیدآفرینی و اعتماد سازی را در جامعه تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید ملانوری با بیان این مطلب در دیدار سردبیر روزنامه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ما باید در کنار برنامه‌های اجرایی به پیوست‌های رسانه‌ای و فرهنگی نیز توجه نمائیم تا تأثیرات اقدامات ما، امید آفرینی در جامعه را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف رسانه‌ها تصریح نمود: رسانه‌ها همچون پل ارتباطی بین ما و مخاطبین عمل می‌نمایند و وظیفه خطیر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش به جامعه را نیز به عهده دارند.

استاندار، انتشار نشریات را به طلوع آفتاب و روشنایی تشبیه کرد و اظهار داشت: نشریات، رسانه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای، چشم، زبان، گوش و ذهن مردم را باز می‌کنند، به آنها آگاهی می‌بخشند و می‌توانند مسیر زندگی مردم را عوض کنند.

ملانوری ادامه داد: با وجود همه کارهایی که رسانه‌ها در شفاف سازی، آگاهی بخشی و آموزش انجام داده‌اند، هنوز در حوزه اطلاع رسانی در ابتدای راه قرار داریم.

وی با تأکید بر زرخیز بودن استان گفت: جغرافیای خراسان جنوبی، خطه ای زرخیز و منحصر بفرد است و مهم‌ترین دلیلی که این استان را کم برخوردار می‌دانند، کم اطلاعی است.

به گفته وی؛ مسئولیت خطیر رسانه‌ها این است که این ظرفیت‌های کم نظیر را به درستی معرفی نمایند.

استاندار به لزوم حرکت رسانه‌ها در مسیر خلاقیت، ابتکار و نوآوری تأکید کرد و گفت: اگر رسانه نتواند بر اساس فناوری‌های نوین پیشرفت کند و به روز رسانی نماید، حذف خواهد شد.

ملانوری به دستور خود در شورای اداری و برنامه ریزی و توسعه در خصوص گرفتن اشتراک روزنامه‌ها و انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در نشریات اشاره کرد و تصریح نمود: هدف اصلی، به گفتمان تبدیل شدن مسائل در رسانه‌ها بود.

وی از نقش برجسته رسانه‌ها در فرهنگ سازی گفت و متذکر شد: ما در استان، به کمک رسانه‌ها، در بحث آموزش و فرهنگ سازی نیازمندیم زیرا هدف اصلی ما در راه اندازی ستاد توسعه خاوران در کنار فعال سازی منابع و معرفی ظرفیت‌های استان و نیز توجه به سرمایه گذاران اهلیت دار، ایجاد تفکر توسعه‌ای در مردم است.

به گفته وی؛ اگر تفکر توسعه‌ای در استان راه بیفتد و فضایی فراهم شود که منابع فعال و پایدار گردند، می‌توانیم در بازه زمانه ۵ ساله، استان را از محرومیت خارج نمائیم.

استاندار به محور قرار دادن شعار سال در ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و اظهار داشت: ذیل ستاد توسعه خاوران، قرارگاه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها و نیز ۵ کمیته راه اندازی شده که کارشان حرکت در مسیر تولید است.

ملانوری متذکر شد: محور کار در ستاد توسعه خاوران، مانع زدایی و پشتیبانی می‌باشد.