اهر- دادستان عمومی و انقلاب اهر وظیفه دستگاه قضا در انتخابات را «اجرای مُر قانون و برخورد با متخلفان و جرایم انتخاباتی» دانست و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه بداخلاقی برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عبدالهی در جلسه توجیهی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه بستر و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر فراهم است، اظهار داشت: از احساس تکلیف و ورود داوطلبان به انتخابات شورای اسلامی شهر اهر کمال قدردانی را داریم.

وی افزود: وظیفه داریم تا برای احقاق حقوق تمامی اقشار مردم و داوطلبان انتخابات؛ بستر حضور مردم در انتخابات و تأمین امنیت و تضمین سلامت انتخابات را فراهم کنیم و از طرفی داوطلبان نیز با ارائه برنامه و راهکار جهت عمران، آبادانی و توسعه شهر اهر در پیشرفت این شهر تاریخی و تحقق مطالبات به حق مردم مؤثر واقع شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: امیدواریم با برنامه و راهکار داوطلبان که نهایتاً ۷ نفر به عنوان منتخبان مردم اهر راهی شورای اسلامی شهر اهر می‌شوند مشکلاتی که چندین سال است گریبانگیر شهر و شهروندان اهری شده حل شود و همچنین قدم‌های بزرگی برای آبادانی و توسعه شهر اهر برداشته شود.

عبدالهی، وظیفه دستگاه قضائی در انتخابات را «اجرای مُر قانون و برخورد با متخلفان و جرایم انتخاباتی» عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی با هرگونه بداخلاقی در فضای حقیقی و مجازی برخورد می‌کند؛ اخیراً نیز مستندات تبلیغات زودهنگام و جرایم انتخاباتی که برخی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر مرتکب شده بودند به دستگاه قضائی اهر واصل شد که در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توصیه می‌کنم حتماً قوانین و مقررات انتخاباتی، شوراها و شهرداری‌ها را مطالعه کنند و در تبلیغات انتخابات ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت نمائید.

دادستان عمومی و انقلاب اهر از ممنوعیت راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و تجمعات در ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی خبر داد، گفت: تخریب شخصیت و پوستر و بنرهای تبلیغاتی سایر داوطلبان و اخلال در نظم و امنیت شهر اهر که جزو رفتارهای ناشایست و نابهنجاری است که قابل اغماض نیست و علاقه‌ای نداریم تا با هیچ کاندیدایی به خاطر رفتارهای ناشایست برخورد شود لذا انتظار داریم تخلفات و جرایم انتخاباتی به حداقل برسد.

بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر بر پایه مستندات بود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر نیز در این جلسه گفت: اگر می‌گفتند شورای اسلامی شهر هیچ‌گونه منفعت مادی ندارد و صرفاً خدمت فی‌سبیل‌الله به مردم است وجداناً کدام یک از شما آقایان و بانوان راضی به رقابت در صحنه انتخابات شورای شهر و هزینه‌های کلان می‌شدید؟

حجت‌الاسلام سید رحیم حسینی با اشاره به اینکه پس از اتمام دوره شورایی سعی کنید تا در بین مردم جایگاهی داشته باشید، اظهار داشت: این حجم از بی‌پروایی و سر و دست شکستن برای عضویت در شورای اسلامی شهر اهر و تخریب دیگران موضوع عادی نیست و اگر به آخرت معتقدیم و دین و ایمان داریم در مطالبی که نشر می‌دهید خدا را گواه بگیرید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر با تاکید بر رفتار و گفتار منصفانه در قبال نهادهای نظارتی از سوی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر افزود: طبق قانون به ما گفته بودند تا کاندیداهای شورای شهر اهر را احراز صلاحیت کنیم و تمامی بررسی‌ها طبق مستندات انجام گرفته است، تصمیمات هیئت نظارت بر انتخابات دلیلی نمی‌شود دست به تخریب بزنید.

وی اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که در بررسی صلاحیت‌شان در هیأت‌های عالی نظارت استانی و مرکزی تأیید یا ردصلاحیت شده‌اند ارتباطی به هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر ندارد، فرض کنیم هیأت نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبی دچار اشتباهاتی شده باشد ازاین‌رو باید اعضای هیأت نظارت ترور شخصیت و تخریب شوند؟

حسینی بابیان اینکه برخورد با تخلفات و تبلیغات زودهنگام و تضییع حقوق دیگران به معنی این است که مجریان قانون را تخریب کنیم، گفت: وقتی دستگاه قضائی تأیید می‌کند فردی مرتکب تخلفات بوده و دارای پرونده قضائی است، پس می‌توانیم بگوییم اشکالی ندارد چون آن فرد دارای مقام، صاحب نفوذ و … است پرونده او را نادیده بگیریم؟

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر با ذکر اینکه حفظ بیت‌المال و حق‌الناس در مقام شورای اسلامی شهر اهر انتظاری است که از منتخبان مردم می‌رود، ابراز داشت: شورای شهر محل معامله و زد و بند نیست؛ مثلاً فردی به شهرداری ۶۰ میلیون تومان بدهی دارد، چرا باید این ذهنیت را در او ایجاد کنیم اگر چند میلیون تومان به اعضای شورای شهر رشوه دهیم حق و حقوق شهرداری لازم به پرداخت نیست.

وی تاکید کرد: تاکنون ۵ دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در اهر برگزار شده؛ اما شهروندان از این نهادی که باید در خدمت مردم باشد و به نفع شهر و شهروندان تصمیم‌گیری کند خاطره خوشی ندارند، در این دوره حداقل ۷ نفر از داوطلبان به عضویت شورای شهر اهر انتخاب می‌شوند لااقل به گونه‌ای رفتار و عملکرد داشته باشید تا امید مردم اهر به نهاد شورای شهر زنده شود.

حسینی با تاکید بر اینکه ذهنیت‌ها از شورای شهر برای کسب درآمد و ثروت اشتیاق به عضویت در این نهاد مردمی را افزایش می‌دهد، گفت: متأسفانه تمامی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به امید پیروزی در انتخابات و عضویت در و شورای شهر رقابت می‌کنند در حالی که شورای شهر اهر تنها ۷ کرسی دارد و جالب است افرادی که می‌دانند در بین مردم کمترین مقبولیت را دارند ولی خود را از هم‌اکنون پیروز رقابت‌های انتخاباتی می‌دانند.