سمنان- معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان درباره نتایج طرح نظارتی اصناف در سطح استان، گفت: در این طرح نظارتی که به مدت دو روز ۶۷ پرونده تخلف شناسایی و به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به صورت مجازی و به میزبانی صمت استان سمنان با بیان اینکه طرح نظارتی میوه و تره بار در استان اجرا شد، بیان کرد: این طرح نظارتی در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و سیاست‌ها و اهداف مورد نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در امر تنظیم بازار و کنترل قیمت میوه و تره بار، رصد و پایش بازار این کالا انجام شده است.

وی افزود: در این طرح نظارتی که به مدت دو روز و با برگزاری گشت‌های مشترک و تجمیع بازرسان سازمان و اتاق اصناف در سطح استان سمنان بمنظور بررسی بازار میوه و تره بار انجام گرفت، تعداد بیش از ۴۶۰ مورد بازرسی از میادین میوه و تره بار، غرفه‌های عرضه مستقیم و واحدهای صنفی استان انجام شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این بازرسی‌ها، ۶۷ مورد پرونده تخلف با عناوین تخلف گران فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم درج قیمت تنظیم که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

یحیایی خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.