بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از فراهم بودن شرایط برای حفظ امنیت و سلامت مردم در حماسه سیاسی انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: فشارهای روانی و تبلیغاتی خارج مرزها برای کاهش سطح امید مردم به نظام و بی‌انگیزه کردن آن‌ها به مشارکت در انتخابات و در نتیجه تأثیرگذاری بر روند انتخابات و کمرنگ جلوه دادن نقش آن از مهم‌ترین دلایلی است که حساسیت شرایط موجود را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما به‌عنوان مجریان انتخابات، این است که تلاش کنیم انتخابات در شرایطی امن و آرام و در خور شأن نظام برگزار شود.

ملانوری با اشاره به اینکه تأکید ما به همه عوامل اجرایی و مجریان انتخابات، حرکت بر مدار قانون و رعایت اصل بیطرفی است، بیان کرد: انتخابات در همه دوره‌ها حساس بوده و در این دوره نیز حساسیت‌های ویژه خود را دارد.

به گفتۀ وی در چند ماه گذشته مقدمات یک انتخابات امن و سالم فراهم شده است و در سطح استان در تمام نقاط زمینه برگزاری انتخابات در بخش نرم افزای و سخت افزاری آماده شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم باید با خیال راحت و با انرژی مضاعف در این حماسه سیاسی شرکت کنند، عنوان کرد: به جهت حفظ سلامت مردم، هم رأی‌دهندگان و هم رأی‌گیرندگان در برابر بیماری کرونا تمهیدات لازم در زمینه تأمین ماسک و لوازم بهداشتی و نیز رعایت فاصله اجتماعی اندیشیده شده است.

وی افزود: شعب انتخابی استان به منظور کمتر کردن تجمعات و رعایت ضوابط بهداشتی و دسترسی بهتر مردم ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفتۀ وی براساس گزارش‌های کشوری و استانی، تا این لحظه وضعیت سفید است و استانی امن و راحت هستیم.

ملانوری در زمینه وضعیت بازار نیز گفت: سرکشی، نظارت و مدیریت داشته ایم تا اقلام مورد نیاز مردم مشکلی وجود نداشته باشد و در حوزه های مختلف اقتصادی کارهای بسیاری انجام شده است تا فضای استان برای انتخابات با نشاط باشد.