طوبی فرداد مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز گفت: حضورحداکثری مردم در تعیین رهبران اجرایی و سیاسی، ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، طوبی فرداد مؤلف، پژوهشگر و مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز در نشست مجازی که به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور در آستانه فرا رسیدن ۲۸ خردادماه، و انتخابات سیزدهمین دوره و اولین انتخابات ریاست‌جمهوری در چله دوم انقلاب بعد از صدور بیانیه گام دوم و همچنین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، درباره مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات اظهار داشت: از اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی در این مقطع از تاریخ انقلاب است که زمینه ساز شکل‌گیری یک دولت توانمند، کارآمد و انقلابی در امتداد پیروزی‌های جبهه مقاومت و پیروزی مردم در برابر فشار حداکثری استکبار جهانی است که بتواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق دولت اسلامی ایفای نقش کند. لذا مسئولیت مردم در این مقطع تاریخی در تحقق حضور حداکثری و انتخاب یک دولت کارآمد، مسئولیت تاریخی است.

وی تصریح کرد: محوریت این انتخابات مردم هستند. مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام، کلیدی‌ترین نقش را در حوزه اداره امور کشور و تعیین کارگزاران و نمایندگان خویش برعهده دارند و این نقش در اصول متعدد قانون اساسی ازجمله اصول ۳ و ۶ و ۵۶ منعکس شده است. و برگزاری انتخابات‌ متعدد در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین کننده مردمی ارزیابی می‌شود. از این رو انتخابات، دفاع از چنین جایگاه و حقی است که برای تمامی مردم کشور در نظر گرفته شده است.

این استاد حوزه علمیه خواهران اهل سنت افزود: مردم بایستی با حضور آگاهانه و حداکثری شان مدیریت کلان کشور را برای چهار سال تعیین کنند. آنچه در کشور ما به عنوان یک مشکل مهم مطرح است بحث سو مدیریت و ضعف مدیریت در بخش‌هایی از نظام است و برای برطرف کردن آن اقداماتی باید صورت بگیرد و حضور حداکثری در انتخابات از جمله این اقدامات است.

فرداد در ادامه بیان کرد: دفاع از اصل انقلاب و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در ایجاد امید به مردم برای حضور پرشور در انتخابات، دفاع علمی و مستند و به دور از حاشیه و احساسات از کاندیدای موردنظر و طرح اشکالات به صورت عملی و دلسوزانه و جلوگیری از بحث‌های بیهوده بین نیروهای انقلابی در گروه‌ها و تخریب سایر کاندیداها سه وظیفه مهم نیروهای انقلابی در انتخابات است.

این مؤلف و پژوهشگر اهل سنت استان کردستان در انتها گفت: حضور حداکثری مردم در تعیین رهبران اجرایی و سیاسی، ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام است. همچنین سبب تقویت انگیزه افراد نسبت به مسئول بودن آنها در مقابل جامعه و تعیین سرنوشت، ثبات سیاسی، قانونمندی مشارکت نخبگان خواهد بود. مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح ما را به سوی تشکیل دولت اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی خواهد برد. پس با شرکت در انتخابات، همبستگی ملی خود را به دشمنان نشان داده تا کشورمان در برابر توطئه‌های دشمنان مصونیت یابد.