بوشهر- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: اقلام بهداشتی در همه شعب اخذ رای استان بوشهر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو دهقانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از هر لحاظ برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند و ایمن در روز جمعه ۲۸ خرداد آماده است.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات تعداد ۲۵ هزار نفر به عنوان مجری، ناظر، بازرس، نیروی انتظامی و تدارکات شرکت خواهند کرد و تمامی اقلام لازم برای برگزاری انتخابات از جمله تعرفه‌های اخذ رأی و دستگاه‌های احراز هویت در اختیار شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر آن صندوق‌های الکترونیک نیز ویژه برگزاری انتخابات شورای شهر بوشهر در اختیار فرمانداری بوشهر قرار گفته است.

وی افزود: اخذ رأی در شعب سراسر کشور ساعت هفت صبح روز جمعه در شعب سراسر کشور آغاز و به مدت ۱۰ ساعت ادامه می‌یابد و در صورت ضرورت قابل تمدید است که این موضوع از طریق آگهی انتخابات اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

وی اضافه کرد: زمان پایان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس قانون ریاست جمهوری ساعت هفت صبح روز پنجشنبه و پایان تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه خواهد بود و پس از این ساعات هرگونه تبلیغات تخلف محسوب می‌شود.

دهقانی با اشاره به برگزاری انتخابات روز جمعه گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است و انتخابات در ۸۷۸ شعبه در سراسر استان برگزار خواهد شد که در استان بوشهر ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و تعداد رأی اولی‌های استان نیز ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایر شهرهای استان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه مکانیزه برگزار خواهد شد و همه افراد قبل از رأی گیری از طریق دستگاه احراز هویت؛ شرایط اخذ رأی از آنها مشخص می‌شود و از این رو نیازی به اثر انگشت نخواهد بود.

دهقانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز افزود: توزیع اقلام بهداشتی در تمامی شعب اخذ رأی صورت می‌گیرد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز در تمامی شعب اخذ رأی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این دوره برای اولین بار ناظرین بهداشتی نیز به عنوان اعضای قانونی در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت.همه مکان‌هایی که در آنها شعبه اخذ رأی استقرار می‌یابد ضدعفونی خواهند شد.