تهران- مردم استان تهران از ساعات اولیه صبح با حفظ پروتکل های بهداشتی برای رای دادن اقدام کردند و صفوف رای گیری قبل از آغاز زمان اعلام شده، در شعب مختلف تشکیل شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از ساعت ۷ صبح مردم ولایی استان تهران، همزمان با سراسر کشور بار دیگر پای صندوق‌های رأی آمدند تا سیزدهمین رئیس جمهور و ششمین نمایندگان پارلمان‌های شهری و روستایی خود را در انتخابات پرشور ۲۸ خردادماه به پاستور و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا راهی کنند.

آغاز به کار ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی در استان تهران

شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به خبرنگار مهر گفت: این انتخابات به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حسن بیگی اظهار کرد: ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی برای استان تهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۲۵ شعبه آن سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: شعب سیار برای حضور در بیمارستان‌ها، منازل افرادی که در قرنطینه کرونا هستند و همچنین برای کمک به شعب سیاری که با جمعیت رأی دهندگان روبرو باشد، در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه اخذ رأی در شعب مختلف از ۷ صبح آغاز شده است، ادامه داد: اعضای شعب از ساعت ۶ صبح در محل حضور دارند و زمان رأی گیری مطابق قانون تا ساعت ۱۷ روز جمعه ادامه دارد.

حسن بیگی اضافه کرد: زمان انتخابات با نظر وزیر کشور و مصوبه ستاد کرونا تا ۲ صبح روز شنبه برای شعبی که افراد در صف‌های اخذ رأی حضور دارند با هماهنگی هیأت نظارت تمدید می‌شود.

زنگ انتخابات در قرچک نواخته شد / الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل اجرایی و مردم حماسه‌ساز

بهمن خطیبی، فرماندار قرچک در حاشیه آغاز فرآیند رأی گیری در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: زنگ آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از دقایقی قبل در شهرستان قرچک همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

خطیبی افزود: فرآیند اخذ آرای مردم در ۱۵۳ شعبه شهری و روستایی در حال انجام است و ۴ هزار نفر روند برگزاری مطلوب انتخابات را برعهده دارند تا این رویداد مهم سیاسی اجتماعی به بهترین نحو و در راستای حفظ اقتدار نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار شود.

فرماندار قرچک بیات داشت: توصیه اکید ستاد انتخابات به نمایندگان فرماندار و سایر عوامل شعب، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و امیدواریم مردم عزیز نیز این موارد و توصیه‌ها را رعایت کنند و همچون همیشه حضور حداکثری خود در صحنه‌های نظام را به نمایش بگذارند.

وی عنوان داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری، عدم تجمع در داخل و ورودی و خروجی شعبه، استفاده از خودکار شخصی، ضدعفونی کردن دست‌ها و شستشوی دست‌ها با آب و صابون هنگام برگشت به منزل مورد تأکید بوده و همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رأی دادن، ضروری است.

حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی اسلامشهر

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تمام ۳۲۱ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان اسلامشهر کار خود را آغاز کرده اند گفت: برای هر شعبه ۴ صندوق اخذ رأی به نمایندگان فرماندار تحویل شده و در مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در روند برگزاری انتخابات در شهرستان اسلامشهر مشارکت خواهند داشت.

وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده از ساعت ۴.۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه تحویل صندوق‌ها، تعرفه‌های رأی و سایر ملزومات به نمایندگان فرماندار آغاز شد و با استقرار اعضای شعبه و طی مراحل قانونی پیش از آغاز رأی گیری، از ساعت ۷ صبح درب شعب به روی مردم باز شده و اخذ رأی آغاز شده است.

فرماندار اسلامشهر افزود: تمامی شعب اخذ رأی شهرستان توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان تحت کنترل است تا شرایط لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب در روز رأی گیری فراهم شود.

آغاز به کار ۱۴۸ شعبه اخذ در شهرستان دماوند

مهدی حیدری، فرماندار دماوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه همزمان با سراسر کشور، فرآیند اخذ رأی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۱۴۸ شعبه اخذ رأی شامل ۶۷ شعبه روستایی و ۸۱ مورد شهری در دماوند آغاز شده است.

حیدری با بیان اینکه همه امکانات و تمهیدات برای حضور پرشور مردم دماوند در انتخابات فراهم است و مردم باید بدانند که با هر رأی مفهوم مردم‌سالاری و مشارکت در سرنوشت کشور رقم می‌خورد.

حضور مردم شهرستان‌های استان تهران در اولین ساعات رأی گیری گرم است و با توجه به وجود کرونا، در هر کدام از شعب انتخابات یک ناظر بهداشتی در نظر گرفته شده و بر چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارد، همچنین تا کنون هیچ مشکلی در روند رأی گیری در پایتخت گزارش نشده است و در کمال آرامش و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فرآیند انتخابات در استان تهران در حال انجام است.