کرمانشاه- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از استفاده ۱۹۰۰۰ تعرفه طی ساعات اولیه انتخابات در کرمانشاه خبر داد.

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام شعب اخذ رأی در این استان به صورت آنلاین در حال اخذ رأی همشهریان هستند.

وی با اشاره به اینکه حداقل مدت زمان رأی‌گیری بر اساس قانون به مدت ۱۰ ساعت است، افزود: کار رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح شروع شده و تا ۵ عصر ادامه دارد اما ممکن است با تشخیص وزارت کشور و در ساعات پایانی مهلت رأی‌گیری این زمان تا ساعت ۲۴ امشب قابل تمدید است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ما مهلت رأی‌گیری در ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد، گفت: بر اساس قانون، انتخابات باید در یک روز برگزار شود البته افرادی که تا ساعت ۲۴ امشب فرایند احراز هویت و ثبت مشخصات آنها انجام شود می‌توانند رأی خود را بعد از ساعت ۲۴ به صندوق بیاندازد.

بالایی با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی برای انجام فرایند رأی‌گیری بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند آدرس محل سکونت خود را به شماره تلفن ۱۱۱ اعلام کنند که با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امکان اخذ رأی آنها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در محل زندگی آنها فراهم شده است.

به گفته وی، ۹۸۳ شعبه سیار اخذ رأی‌گیری در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۲ شعبه سیار شهری و مابقی شعبه سیار روستایی است.

بالایی با اشاره به وجود مشکل راه اندازی سیستم آنلاین اخذ رأی در یک یا ۲ مورد از شعب، تاکید کرد: خوشبختانه این مشکل در کمترین زمان ممکن هر شد و هم اکنون هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت کامل در تمام شعب اخذ رأی سطح استان کرمانشاه رعایت می‌شود، گفت: ۴۰ هزار نفر از عوامل نظارتی و اجرایی در این استان کار برگزاری این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

بالایی با اشاره به استقرار یک هزار و ۴۹۲ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در اقصی نقاط استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد ۹۸۹ شعبه اخذ رأی شهری و ۹۵۳ شعبه اخذ در روستاها مستقر شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک میلیون و ۵۷۷ و ۶۳۱ نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند از شهروندان خواست فرآیند اخذ رأی را به ساعات پایانی مهلت رأی‌گیری موکول نکنند.